arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

وزارت بهداشت: تعداد مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در کشور، سالانه ۱۱ هزار نفر است

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اعلام اینکه سالانه ۵.۷ میلیارد دلار هزینه مرگ‌های زودرس منتسب به آلودگی هوا در کشور است، از توجیه وزارتخانه‌های صمت و نفت در زمینه ارتقای استانداردهای مرتبط با خودرو و سوخت، انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس شاهسونی امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: وزارت صنعت برای ارتقای استاندارد خودروها همیشه بهانه نبود سوخت مناسب برای استاندارد یورو پنج را می‌گیرد و وزارت نفت برای تولید سوخت بهتر نیز بهانه عدم ارتقای استاندارد خودروها را؛ در حقیقت این موضوع بازی با سلامت مردم است و سالانه ۵.۷ میلیارد دلار هزینه مرگ‌های زودرس منتسب به آلودگی هوا است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ادامه داد: سالانه ۴۶۸ هزار و ۶۸۲ سال عمر هدر رفته از آلودگی هوا داریم و بررسی‌ها نشان دادند که علت مرگ‌ها در ۶.۵ درصد از سکته‌های قلبی، ۸ درصد از سکته‌های مغزی و ۱۱ درصد از سرطان‌های ریه، منتسب به آلودگی هوا است.

شاهسونی گفت: همچنین سالانه ۱۱ هزار مرگ در کشور منتسب به آلودگی هوا ثبت می‌شود و ۸.۹ درصد از مرگ‌های طبیعی نیز به علت آلودگی هوا رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی این موارد هزینه‌های جدی برای مردم و دولت دارد، تصریح کرد: چنانچه ما هزینه‌ای برای بهبود کیفیت هوا صرف نکنیم، مجبور هستیم که همان هزینه را در بخش درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا صرف کنیم. البته باید به این نکته تأکید کرد که آلودگی هوا فقط مختص به کشور ما نیست و کشورهای دیگری نیز در دنیا با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان