arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

کلاهبرداری با حساب‌های اجاره‌ای

فرمانده انتظامی شهرستان "سرخس" از شناسایی فردی که اقدام به کلاهبرداری ۶ میلیارد و۵۶۰ میلیون ریالی در فضای مجازی از شهروندان کرده بود، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی شهرستان "سرخس" از شناسایی فردی که اقدام به کلاهبرداری ۶ میلیارد و۵۶۰ میلیون ریالی در فضای مجازی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ" احمدعلی دماوندی" در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۲۹ میلیون ریالی از وی توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی یک فقره خرید شارژ تخفیف دار از طریق یکی از شبکه های اجتماعی داشته است که پس از مدتی متوجه برداشت ۲۹ میلیون ریال از حساب خود می شود.

سرهنگ دماوندی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته متوجه شدند، این مبلغ به صورت اینترنتی از حساب یک متهم سابقه دار انتقال و در ادامه توسط دستگاه به حساب فرد دیگری انتقال داده شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: صاحب دستگاه که ساکن یکی از استان های مرکزی کشور است در بازجویی های به عمل آمده ضمن اظهار ندامت در توضیح ماجرا عنوان داشت که چندی پیش با فردی در بانک آشنا و پس از معرفی خود به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان ارز به کشور به وی پیشنهاد داده یک حساب بانکی به صورت مشترک با وی افتتاح و در ازای کارکرد این حساب ماهیانه ۲۰ میلیون ریال به عنوان اجاره حساب بانکی پرداخت کند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سرخس" ادامه داد: متهم نیز ضمن افتتاح حساب، تعدادی از مدارک خود را در اختیارش قرار داده که بعدا متوجه شده سیم کارتی که از آن طریق با وی تماس می گرفته را نیز به نامش خریداری کرده است.

سرهنگ دماوندی اظهار داشت: در پرینت بانکی این متهم حرفه ای مشخص شد، طی ۲ روز مبلغ ۶ میلیارد و۵۶۰ میلیون ریال به حساب متهم واریز و در ادامه به وسیله حواله با مبالغ ۲ میلیارد ریال از حساب خارج شده است.

این مقام انتظامی گفت: پس از هماهنگی های به عمل آمده با دستور مقام قضائی، پرونده برای دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

وی در رابطه با شیوه و شگردهای جدید مجرمان سایبری گفت: اخیرا افراد سودجو با اقدامات فریب کارانه با عناوینی نظیر اجاره کارت بانکی و اجاره حساب و ... اقدام به واریز و برداشت وجوه سرقتی به حساب این افراد می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سرخس" در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن دقت لازم، لینک های ناشناس را باز نکنند، ‌حتما به خاطر داشته باشند در صورت مشاهده افراد و یا آگهی هایی مبنی بر اجاره و یا خرید و فروش حساب ها و کارت های بانکی سریعا موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در میان بگذارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان