arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

حمایت استاندار عامل سقوط موصل از حضور آمریکا در عراق

استاندار عامل سقوط موصل به دست داعش در اظهاراتی ضد ایرانی، از ابقای نظامیان آمریکایی در خاک کشورش حمایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«اثیل النجیفی» از رهبران حزب «جبهة الانقاذ و التنمیه» (جبهه نجات و توسعه) عراق، امروز (پنجشنبه – 23 ژانویه)، درباره گزارش‌های موجود درباره فشارها و تهدید‌های آمریکا علیه گروه‌های سیاسی سنی و کُرد، واکنش نشان داد.

وی که در زمان سقوط موصل به دست داعش، استاندار «نینوی» بود و بسیاری وی را مسبب این سقوط می‌دانند، مدعی شد: مسئله تحت فشار و تهدید قرار گرفتن گروه‌های سیاسی سنی و کرد از سوی آمریکا به منظور ممانعت از حضور نمایندگان آنها در نشست تصویب طرح اخراج نظامیان خارجی از عراق، مسئله‌ای است که مطلقا صحت ندارد و نیازی به رد آن نیست.

النجیفی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: گروه‌های سیاسی سنی و کُرد، توجیه‌های منطقی و معقولی دارند که تلاش‌های یک‌جانبه ایران برای تصمیم‌گیری در عراق تحت پوشش اخراج نیروهای خارجی از این کشور را رد می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که این مسئله صرفا مسئله اخراج نیروهای آمریکایی از عراق نیست بلکه مسئله؛ دور کردن هر طرفی است که نفوذ ایران یا قدرت او را در تحکم بر آینده عراق، محدود می‌کند.لذا گروه‌های سنی و کرد با این رویکرد مخالفند و دلیل این تصمیم آنها، تهدیدهای آمریکا نیست.

پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در بغداد با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رای داد. در این نشست نمایندگان احزاب کُرد و اغلب نمایندگان احزاب سنی غایب بودند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان