arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

الاخبار: تماس‌های فتح و حماس برای مرحله پس از «عباس»

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، حماس برای اولین بار تماس‌هایی با فتح درباره مرحله پس از ریاست «محمود عباس» داشته است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته جاری وارد بیمارستان «الاستشاری» در رام‌الله شد و نمونه خون وی به همراه عکسبرداری از ناحیه سینه برای اون انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته جاری وارد بیمارستان «الاستشاری» در رام‌الله شد و نمونه خون وی به همراه عکسبرداری از ناحیه سینه برای اون انجام شد.

روزنامه «الاخبار» لبنان در همین زمینه گزارش داد، همزمان با گزارش‎های متعدد درباره وضیت سلامتی عباس ۸۵ ساله، حماس برای احتمال غیاب وی در صحنه سیاسی در سال جاری آماده می‌شود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت، حماس برای اولین بار تماس‌هایی در این زمینه با گروه‌های مختلف و جنبش فتح برقرار کرده و رایزنی‌هایی داخلی درباره تعامل با تمام سناریوها انجام داده است.

در ادامه این گزارش آمده، علی‌رغم آنکه حماس معتقد است مرحله پس از عباس بهتر از قبل از آن خواهد بود اما هر شخصیتی که قرار است ریاست تشکیلات خودگردان را بر عهده بگیرند نیاز به توافق عامل دارد و در سایه مداخلات خارجی و اسرائیلی کنونی این امر بعید به نظر می‌رسد.

به همین دلیل منابع وابسته به حماس تصریح کردند، این جنبش برای برگزاری انتخابات قانونگذاری اعمال فشار می‌کند تا از این طریق برخی پرونده‌ها از جمله پرونده مربوط به مرحله پس از عباس را دوباره ساماندهی کند. حماس تلاش خواهد کرد از طریق مجلس قانونگذاری جدید، قوانین تحمیل شده عباس را کنار بزند.

محمود عباس در سال ۲۰۰۵ به ریاست تشکسیلات خودگردان انتخاب شد و دوره قانونی وی در سال ۲۰۰۹ به اتمام رسید ولی وی همچنان در این منصب باقی مانده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان