arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

ورود و خروج در چهار شهر دیگر چین ممنوع شد

با افزایش نگرانی ها در چین نسبت به شیوع ویروس کرونا، تردد و ورود و خروج مسافر و مردم علاوه بر شهر ووهان که منشا اصلی این ویروس است در چهار شهر دیگر استان «خو بی» ممنوع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت حمل و نقل چین روز پنجشنبه همه سفرها به ووهان مرکز استان خوبی و همچنین شهرهای ججیانگ، ایژو، چیان جیانگ و هوان گانگ را به حالت تعلیق درآورده و از ساکنان خواست بدون دلیل ویژه این شهر را ترک نکنند.

اتوبوس ها و کشتی هایی که برای ورود به ووهان برنامه ریزی شده اند به حالت تعلیق در آمده و سایر وسایل حمل و نقل عمومی هم که از طریق شهر ووهان به شهرهای دیگر ترانزیت می کردند مسیرهای خود را تغییر داده اند.

این وزارتخانه همچنین به ادارات حمل و نقل سراسر استان دستور داده است که کلیه خدمات اتوبوس اجاره ای که وارد ووهان می شوند را متوقف کرده و وسایل نقلیه عملیاتی و کشتی هایی را که قصد خروج از شهر را دارند به شدت کنترل کند.

تا ساعت ۲۴ بامداد روز چهارشنبه ۵۷۱ مورد مبتلا به این بیماری در ۲۵ استان، منطقه خودمختار و شهر تابع مرکز از جمله ۳ نفر از هنگ کنگ، تایوان و ماکائو و ۶ مورد فرد خارجی در چین کشف شد که بیشتر آن ها در شهر ووهان زندگی می کنند.

کمیسیون بهداشت چین هم اعلام کرده است موارد دیگر که در خارج از ووهان کشف شده، افرادی بوده اند که تقریبا در ووهان مستقر بوده اند و سپس به خارج از این شهر سفر کرده اند بنابراین، به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، چنین اقدامی در پیش گرفته شده است.

اکنون تیم های داوطلب پزشکی زیادی از جمله «جونگ نان شان» کارشناس ارشد و معتبر علم پزشکی که در مقابله با بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ در چین خدمات ویژه انجام داده است، عازم شهر ووهان شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان