arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۴ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویروس کرونا به اروپا رسید
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۰:۱۶

وزارت بهداشت فرانسه ابتلای دست کم 2 شهروند این کشور به ویروس کرونا را تایید و اعلام کرد که احتمالا موارد بیشتری از ابتلا به این ویروس در این کشور مشاهده شود.

شرکت ارتباطات زیرساخت: نگران مسدودسازی دامنه‌های دات کام نباشید
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۰:۱۵

سجاد بنابی نائب رئیس هیات مدیره‌ شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که مسدود شدن دامنه‌های دات کام محدود به تحریم مالی یک یا دو رجیسترار این دامنه بوده و جای نگرانی نیست.

نشست محرمانه مقام‌های دولت ترامپ با اعضای سنا درباره ایران
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۲۳:۰۹

مقام‌های وزارت خارجه آمریکا قرار است در یک جلسه‌ای محرمانه با اعضای مجلس سنا توضیحاتی درباره سیاست دولت این کشور در قبال ایران ارائه خواهند کرد.

زلزله‌ای به بزرگی 6.8 ریشتر شرق ترکیه را لرزاند
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۲۳:۰۹

زلزله‌ای به بزرگی 6.8 استان الازیغ در شرق ترکیه را لرزاند و سبب شد تا مردم شهرهای این استان از خانه‌های خود فرار کنند.

پنتاگون: ۳۴نفر از نظامیان آمریکایی پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد، دچار صدمات مغزی شدند
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۲۱:۰۱

پنتاگون امروز جمعه آسیب مغزی ۳۴ نفر از نظامیان آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق را پذیرفت.

«جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته این ۳۴ نفر مبتلا به «ضربه مغزی» ( traumatic brain injury) تشخیص داده شده‌اند.

عادل الجبیر: توپ در زمین ایران است
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۹:۰۸

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه با طرح ادعاها و اتهام‌های سابق خود علیه ایران، گفت که تهران برای گفت‌وگو باید رفتار خود را تغییر دهد. 

رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان: به طرز بی سابقه‌ای با کمبود کاندیدا برای بستن لیست مواجهیم /در ۱۵۸ حوزه انتخابی اساسا رقابتی وجود ندارد
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۸:۰۴

سن رسولی، رییس ستاد انتخابات جبهه ائتلاف اصلاح طلبان گفت: جریان اصلاحات به طرز بی‌سابقه‌ای در تهران و سراسر کشور با نبود یا کمبود نامزد تاییدصلاحیت شده برای بستن لیست انتخاباتی مواجه است؛ براساس اعلام وزارت کشور در ۱۵۸ کرسی رقابتی وجود ندارد.

سردار «وحیدی»: رای مجمع به FATF منفی بود
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۶:۲۷

وزیر اسبق دفاع در پاسخ به سؤال درباره علت به طول انجامیدن رأی‌گیری در مجمع گفت: مجمع تا یک سال فرصت نظر دادن راجع به مسائل را دارد و در غیر این‌صورت اگر نظری نداد، نظر شورای نگهبان حاکم می‌شود مگر اینکه مسیر دیگری را به میان آورند. اگر مجمع رأیی به این مسئله می‌داد قطعا آن رأی منفی بود پس با خواست دولت که تعویق در رأی‌گیری بود موافقت کرد و رأی‌گیری را به تعویق انداخت.

ظریف در واکنش به اظهارات عادل الجبیر: کشورهای عادی از مذاکره سرباز نمی‌رنند
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۶:۲۷

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در توییتی نوشت: کشورهای عادی کشتارگاه‌هایشان را به جای کنسولگری جا نمی‌زنند. کشورهای عادی به همسایگانشان حمله نمی‌کنند، باعث ایجاد بحران‌های بشردوستانه نمی‌شوند و از مذاکره سرباز نمی‌زنند. با تمام این اوصاف ما هیچ پیش شرطی برای مذاکره تعیین نمی‌کنیم.

انفجار مهیب تگزاس را لرزاند
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۶:۲۶

رسانه‌های آمریکایی از وقوع یک انفجار مهیب در ساختمانی در هیوستون در ایالت تگزاس خبر داده‌اند.

صدای انفجار در چند کیلومتری شنیده شده اما علت حادثه هنوز مشخص نیست.

بایدن: رییس جمهور شوم، به برجام بازمی گردم
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۱۳

«جو بایدن» نامزد دمکرات انتخابات 2020 آمریکا در یادداشتی در نشریه «فارین پالیسی» وعده داد اگر رییس جمهوری شود، واشنگتن را به برجام بازمی‌گرداند. وی ادامه داد: توافق تاریخی هسته‌ای با ایران که دولت "اوباما-بایدن" آن را مذاکره کرد، از دست یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری می‌کرد؛ اما ترامپ با کنار گذاشتن عجولانه آن، باعث شده که ایران برنامه هسته‌ای خود را بازگرداند.

کشف دو داروی موثر در توقف رشد سلول‌های سرطانی
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۱۱

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" (Stanford University)، داروهای جدیدی ارائه داده‌اند که در متوقف کردن رشد سلول‌های سرطانی طی آزمایش‌های ابتدایی موثر بوده‌اند. این کشف غیرمنتظره، نتیجه پژوهش‌هایی است که دانشمندان در حوزه بررسی داروهای ضد ویروسی انجام داده‌اند تا بتوانند گسترش سلول‌های تومور را در موش‌ها متوقف کنند.

احتمال افت فشار و قطعی گاز در برخی از مناطق
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۱۰

با کاهش بیش از پیش دمای هوا و در صورت عبور مصرف گاز بخش خانگی از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز، احتمال افت فشار یا قطعی گاز در برخی از نقاط کشور وجود دارد که این مسئله کاملا بستگی به میزان توجه مردم به اصول صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی خواهد داشت.

آمریکا: تصمیم پارلمان عراق برای خارج کردن نیروهای ما، الزام آور نیست
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۱۰
فرستاده ویژه آمریکا به سوریه و ائتلاف بین المللی مدعی شد که تصمیم پارلمان عراق جهت خارج کردن نیروهای آمریکایی از این کشور "الزام آور" نیست. جیمز جفری تصریح کرد: توافقی مبنی بر حضور نیروهای آمریکایی در عراق، با دولت بغداد و نه با پارلمان منعقد شد. وی در کنفرانسی خبری با بیان اینکه آمریکا تصمیمی برای پایان حضور نظامی خود در عراق ندارد، ادامه داد: این امر در پایان کار، منوط به تصمیم عراق است. 
آغاز ثبت نام مجدد ارشد از ۱۴ بهمن
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۹

بیش از ۴۸۱ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ و مرحله اول بیست و پنجمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام کرده اند که جاماندگان می توانند از ۱۴ بهمن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آغاز تظاهرات ضد آمریکایی در عراق
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۹

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ملت عراق صبح امروز (جمعه) در پاسخ به درخواست گروه‌های عراقی و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای حضور در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی، به صورت گسترده‌ای در منطقه "الجادریه" در مرکز بغداد تجمع کردند. معترضان عراقی که کفن بر تن کرده و پرچم عراق را به دست گرفته‌اند، با سر دادن شعارهای ملی، حضور آمریکا در عراق را محکوم کردند. سایت ناس نیز نوشت که همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی در بغداد، چندین اتوبوس نیز شهروندان عراقی در استان‌های جنوبی این کشور را به بغداد منتقل کرده‌اند.یک  منبع گفت که به دنبال فراخوان تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی، نیروهای امنیتی از شب گذشته در حال تشدید اقدامات امنیتی در نزدیکی دو پل "الطابقین" و "الجادریه" هستند و در حال حاضر چهار راه الطابقین و دو پل مذکور را با قرار دادن موانع امنیتی مسدود کرده‌اند.

هر نیم ساعت یک فوتی براثر تصادف
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۸

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت می‌کند، بیان کرد: متاسفانه روزانه در کشور ۴۵ الی ۶۰ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند.

دبیاسی نزدیک نیمکت ایران
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۷

سایت ایتالیایی کوریره به ارزیابی حضور جیانی دبیاسی روی نیمکت مربیگری تیم ملی فوتبال ایران پرداخت. این سایت نوشت: دبیاسی پیشنهادی دو ساله و نیم را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده است. بسته شدن نهایی این قرارداد تا جمعه (امروز) پیش بینی می شود. دبیاسی در گذشته علاوه بر نشستن روی نیمکت مربیگری تورین ، مودنا و اودینزه، همچنین هدایت آلبانی را بر عهده داشت و آن را به اولین رقابتهایش در جام ملت های اروپا رساند.

آمریکا در پی ایجاد اقلیم خودمختار سنی در عراق
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۶

روزنامه میدل ایست مانیتور انگلیس نوشت که پس از رو به افول رفتن نفوذ آمریکا در عراق و فشار احزاب شیعه برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور، آمریکا به دنبال ایجاد یک اقلیم خودمختار سنی در استان الانبار است تا به این طریق از حضور خود حفاظت کند.

رونمایی معامله قرن تا سه شنبه؟
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۶

رئیس‌جمهور آمریکا گفته قصد دارد قبل از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن از طرح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند.

آمریکا: فعلا در منطقه می‌مانیم
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۴

«فرانک مکنزی» رییس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت : معلوم نیست نیروهای جدیدی که واشنگتن به خاورمیانه اعزام کرده، تا چه زمانی در منطقه بمانند. آمریکا در هشت ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار نظامی دیگر به منطقه آورده و تعداد نیروهایش را از ۶۰ هزار به ۸۰ هزار رسانده است. مکنزی مدعی شد که ایران همچنان تهدیدی واقعی به شمار می‌آید و در حال حاضر به دلیل واکنش آمریکا از اقدام بازداشته شده است. مکنزی همچنین تاکید کرد آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، لذا تهران هم در پی جنگ با ایالات متحده نباشد.

احتمال عدم تمدید معافیت عراق از تحریمهای ایران
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۱:۵۶

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه معافیتهای عراق در ارتباط با تحریمهای ایران ماه آینده میلادی به پایان خواهد رسید از احتمال عدم تمدید آن از سوی واشنگتن خبر داد.

اتحادیه اروپا هم برگزیت را امضا کرد
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۱:۵۵

پس از تایید نهایی برگزیت در پارلمان انگلیس در روز چهارشنبه، تایید ملکه انگلیس در روز پنج شنبه، و امضای این توافق از سوی رئیس شورا و رئیس کمیسیون اروپا در روز جمعه، همه چیز برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از نظر قانونی آماده شده است.

پمپئو: در تصمیم‌گیری برای ترور ژنرال سلیمانی نقش داشتم
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۰:۴۷

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار سلیمانی در بغداد نقش داشته است. او گفت: رییس جمهوری ترامپ تصمیم درست را گرفت و گفت که ما می‌خواهیم از آمریکا محافظت کنیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۰:۴۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان