arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

کشورهای حاشیه دریای خزر از ویروس کرونا پاک است

مقامات بهداشت و سلامت کشورهای حاشیه دریای خزر شامل قزاقستان، آذربایجان، ایران، روسیه و ترکمنستان اعلام کردند که هیچ گزارشی در مورد شیوع ویروس کرونا در این کشورها وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تارنمای کاسپین نیوز، ویروس کرونا که مبدا آن چین است تا کنون در این کشور ۲۵ قربانی گرفته است.

حسین عرفانی رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا نمایشگرهایی در مرزهای کشور و در فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راه‌اندازی شده‌اند.

زاندار بکشین" نایب رییس وزیر بهداشت قزاقستان گفت: از آنجا که قزاقستان دارای مرز مشترک با چین است، در حال حاضر اقدامات امنیتی بشدت افزایش یافته است و در فرودگاه‌های اصلی این کشور و پاسگاه‌های مرزی، دماسنج‌های مادون قرمز برای غربالگری مسافران برای تب مستقر شده‌اند.

وی افزود: ما بیش از ۱۳ هزار مسافر را مورد بررسی قرار داده‌ایم و هیچ مورد عفونت گزارش نشده است.

مقامات بهداشت و سلامت در جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که هیچ مورد ویروس کشنده کرونا در این کشور گزارش نشده است، با این حال از ساکنان این کشور خواسته شد که هوشیار باشند.

"جلال ایسایف" رییس مرکز بیماری‌های عفونی آذربایجان گفت: ما توصیه می‌کنیم که شهروندان در حالی که در چین هستند، از مناطقی که ویروس کرونا در انجا پخش شده است، بازدید نکنند و با افرادی که علائم آنفلوانزا دارند، تماس نگیرند، زیرا این ویروس فقط از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود.

آنا پوپوآ رییس خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه روسیه گفت: مسکو شروع به تولید واکسن برای ویروس جدید در چین کرده است و دولت کنترل در شناسایی همه بیماران مبتلا به تب و مبتلایان به عفونت مشکوک به کرونا ویروس سخت‌تر کرده است.

مقامات ترکمنستان نیز به نوبه خود برای تقویت نظارت بهداشتی در کشور تلاش می‌کنند. علاوه بر این دولت عشق آباد کنترل بر مناطق مرزی، مراکز بهداشتی منطقه‌ای و همچنین شدیدترین اقدامات کنترلی برای ورود شهروندان به ترکمنستان اعمال می‌شود.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد گزارش‌ها حاکی است این ویروس تا کنون ۲۶ تن را به کام مرگ فرستاده و ۸۸۱ نفر را هم مبتلا کرده است.

چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خرج هشت شهر این کشور در استان «هو بی» بسته است.

این ویروس تا کنون علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر مشاهده است.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها نسبت به شیوع این ویروس در چین، وزارت خانه‌ها و نهادهای مختلف این کشور تدابیر جدیدی برای مقابله اتخاذ کرده‌اند، وزارت حمل و نقل، صنعت و نواوری، سازمان هواپیمایی، محیط زیست و دارایی از جمله نهادها و وزارت خانه‌هایی هستند که به کمک وزارت بهداشت امده و هرکدام با اتخاذ تدابیری به کاهش شیوع این ویروس کمک کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان