arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

پلیس لندن برای مقابله با جرائم از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده می کند

مقامات  پلیس لندن می گویند  فناوری جدید تشخیص چهره به پلیس در مبارزه با خشونت و حفظ امنیت مردم کمک می کند. اما این موضوعی نیست .که مدافعان حفظ حریم خصوصی به راحتی بپذیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات  پلیس لندن می گویند  فناوری جدید تشخیص چهره به پلیس در مبارزه با خشونت و حفظ امنیت مردم کمک می کند. اما این موضوعی نیست .که مدافعان حفظ حریم خصوصی به راحتی بپذیرند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پلیس لندن ابزار جدیدی برای مقابله با جرم دارد: فناوری تشخیص چهره زنده. پلیس می گوید که این فن آوری در دستگیری مجرمان کمک خواهد کرد و در عین حال به افراد نیازمند کمک نیز سود خواهد رساند.

بر اساس گزارش های جدید، پلیس پایتخت انگلیس با استفاده از تشخیص چهره زنده صورت یا LFR شروع به کار خواهد کرد. شرکت فناوری NEC سیستم تشخیص چهره را در مکانهایی پر ازدحام  در سراسر لندن مستقر خواهد کرد که احتمالاً مجرمان جدی در آنها حضور دارند.

 مقامات پلیس می گویند این فناوری به مبارزه با جرائم جدی در شهر و همچنین  یافتن کودکان مفقود یا بزرگسالان آسیب پذیر کمک می کند.نیک افرراوی ، معاون کمیسر پلیس لندن، در بیانیه مطبوعاتی گفت: "ما از یک فناوری آزمایش شده استفاده می کنیم و برای رسیدن به این مرحله رویکردی شفاف را اتخاذ کرده ایم.هر روز ، به افسران پلیس ما در مورد مظنونینی که باید مراقب آنها باشیم ، اطلاع رسانی می شود و تکنولوژی جدید باعث افزایش اثربخشی این تاکتیک می شود.

در مورد نگرانی های حریم خصوصی گفته می شود عکس افرادی که با هیچ سابقه ای مطابقت ندارند به طور خودکار حذف می شوند. در ایالات متحده آمریکا  ، شهرهایی مانند سان فرانسیسکو ، اوکلند و سامرویل ، ماساچوست استفاده از فناوری تشخیص چهره را ممنوع اعلام کرده اند اما مدارس به دنبال جلوگیری از شلیک در مدارس به دنبال افزودن این فناوری هستند.

نظرات بینندگان