arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

حماس: مسلمانان تکلیف خود را برای مقابله با طرح پیشنهادی آمریکا با عنوان " معامله قرن " انجام دهند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مسلمانان خواست که تکلیف خود را برای مقابله با طرح پیشنهادی آمریکا با عنوان " معامله قرن " که وجود فلسطین را هدف قرار داده است، انجام دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حماس، فوزی برهوم روز شنبه در کنفرانس خبری با اعلام این مطلب افزود : توافق‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص مسئله فلسطین که با عنوان " معامله قرن " از آن یاد می شود، وجود فلسطین، هویت بیت المقدس، روابط مسلمانان با فلسطین و مسجد الاقصی را هدف قرار داده است.

وی افزود: همه برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مسئله فلسطین مطرح می شود و در حالی که رژیم صهیونیستی همه نوع بی عدالتی و ظلم و ستم را به مردم فلطسین روا می دارد. این برنامه ها، به اشغالگری اسرائیل در فلسطین و عادی سازی روابط با آن مشروعیت می دهد و موجب نادیده گرفتن مقدسات، آوارگی، غارت ثروت و از بین بردن بیش از پیش توانایی مردم فلسطین می شود.

سخنگوی حماس، جرم دانستن مقاومت قانونی مردم فلسطین و محدود کردن آن و نیز شیطنت های مرموز و آدرس غلط دادن درباره مبارزات طولانی مردم فلسطین توسط برخی افراد و باز کردن درهای پایتخت برخی از کشورهای منطقه به روی اشغالگران را محکوم کرد و افزود : این افراد راه را برای سرکوب مسئولان مقاومت فلسطین در کرانه باختری اشغالی، ضربه زدن به عناصر مقاومت و عوامل پایداری مردم در غزه هموار و برای تحمیل این طرح ها و برنامه ها با دشمن هماهنگی و همکاری کردند.

برهوم افزود: زمان آن رسیده است که با راه اندازی مرحله جدیدی از درگیری با دشمن را با عنوان " انقلاب مردم ضد ظلم و آزار و اذیت دشمن " با اراده و عزم، مقاومت و با ابزارهای مختلف انجام دهیم و با اصرار بر مقابله با این تهدیدها و ادامه مبارزه، طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی را خنثی و از حقوق مردم و منافع ملی دفاع کنیم.

برهوم از مسلمانان خواست در مواجهه با " معامله قرن " تکلیف خود را برای مسجد الاقصی، بیت المقدس، فلسطین و مردم مقاوم آن انجام دهند.

رییس جمهوری آمریکا بامداد جمعه گفت که پیش از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این طرح «حاکمیت کامل» این رژیم بر سراسر شهر قدس و الحاق همه شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد.

براین اساس، طرح معامله قرن هیچ حقی را برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان قایل نیست و تنها به بازگشت شمار ناچیزی از فلسطینیان اکتفا کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران معامله قرن را "سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی" دانسته است که تاکنون از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی ارایه شده و حقوق چندانی را برای فلسطینیان در نظر نگرفته است.

پیشتر به دنبال مطرح شدن طرح معامله قرن اعتراض های زیادی در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای عربی علیه آن مطرح شد.

با رونمایی از این معامله نیز می توان پیش بینی کرد که موج جدیدی از اعتراض ها در کشورهای مختلف جهان علیه این معامله به راه بیفتد که برخی آن را مولودی مرده می نامند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان