arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

معاون پامپئو: مذاکره‌ای با عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی نداشته‌ایم

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» اعلام کرد، واشنگتن هیچ مذاکره‌ای با بغداد درباره خروج نیروهای آمریکایی انجام نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در گفت‌وگویی با شبکه «الحره» اعلام کرد «هیچ مذاکره‌ای با طرف عراقی درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور انجام نشده است».

وی ادامه داد، زمانی برای نشست و صحبت در این باره انتخاب نشده اما مذاکراتی در هفته‌های آینده وجود خواهد داشت.

دیوید شنکر تصریح کرد ، گفت‌وگوهایی میان واشنگتن و دولت عراق درباره روابط دوجانبه میان دو کشور وجود دارد.

در پی ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» به دست آمریکا در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.

همچنین «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور به همراه فرماندهان نیروهای مردمی عراق اعلام کردند، نظامیان آمریکایی باید این کشور را ترک کنند.

جمعه (دیروز) هزاران نفر از مردم عراق به دعوت «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر با شرکت در تظاهراتی گسترده، خواهان خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق از وزیر خارجه آمریکا خواست نمایندگانی برای بررسی سازوکار اجرایی مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی، به بغداد اعزام کند.

شنکر در ادامه به تشکیل دولت جدید لبنان هم پرداخت و گفت: اگر دولت جدید متعهد به مقابله با فساد و خارج کردن لبنان از بحران مالی باشد، ایالات متحده از نزدیک پیگیری خواهد کرد.

وی درباره وضعیت کنونی لیبی هم مدعی شد، آمریکا نقشی مهم برای حل نزاع در لیبی بازی می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان