arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، شنبه، ۵ بهمن ۱۲۶۸: بندگان همایون به احدی اعتماد ندارند

با دکتر فوریه [پزشک مخصوص ناصرالدین شاه] عیادت امین‌اقدس [همسر شاه] رفتیم... از آن‌جایی که بندگان همایون [شاه] به احدی اعتماد ندارند، عرض دیروز فوریه را قبول نکردند. این بود که تا وقتی بیرون آمدیم میرزا سید حسین و فخرالاطبا را نگاه داشتند که از آن‌ها استمزاج [نظرخواهی] حاصل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بندگان همایون به احدی اعتماد ندارند!

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

امروز هم به عادت معهود با دکتر فوریه [پزشک مخصوص ناصرالدین شاه] عیادت امین‌اقدس [همسر شاه] رفتیم. شاه هم آن‌جا تشریف داشتند. از آن‌جایی که بندگان همایون [شاه] به احدی اعتماد ندارند، عرض دیروز فوریه را قبول نکردند. این بود که تا وقتی بیرون آمدیم میرزا سید حسین و فخرالاطبا را نگاه داشتند که از آن‌ها استمزاج [نظرخواهی] حاصل کنند. اما اگر مسیح ابن مریم معالج شود، این چشم کور است. از آن‌جا منزل اخترالدوله رفتیم. بحمدالله بهتر است. بعد بیرون آمدیم. من خانه عضدالملک فاتحه‌خوانی مادرش رفتم که دیروز فوت شده بود. ظل‌السلطان هم آمد. ختم را برچید. عضدالملک را خدمت شاه بردیم. چهار به غروب مانده وارد منزل شدم، در نهایت خستگی. باز یک‌ونیم به غروب مانده مجددا به اندرون شاه رفتم. بعد از عیادت امین‌اقدس و اخترالدوله حکم شاه رسید که فوریه را به اطاق شرف‌السلطنه، دختر دیگر شاه، ببرند که ناخوش است. آن‌جا هم رفتیم. این طفل چهار سال دارد. نوبه می‌کرد. از آن‌جا که بیرون آمدیم خدمت شاه رسیدم. شام بیرون میل می‌فرمودند. الحمدالله مرا مرخص کردند خانه آمد. باز به واسطه نبودن اهل خانه بیرون خوابیدم.

نظرات بینندگان