arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

ساوه میزبان هشتمین آزمون کشوری کسب درجه ایثار نجات‌گران هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه گفت: هشتمین آزمون کشوری کسب درجه ایثار مختص نجاتگران جمعیت هلال احمر به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در حال برگزاری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه گفت: هشتمین آزمون کشوری کسب درجه ایثار مختص نجاتگران جمعیت هلال احمر به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در حال برگزاری است.

سیدلقمان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این دوره از ۶ بهمن ماه آغاز شده و تا دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در طول این مدت، مجموعا بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از نجاتگران سراسر کشور براساس برنامه زمان بندی در این آزمون کشوری شرکت خواهند کرد.

وی به بخش های مختلف این آزمون اشاره کرد و افزود: مرحله اول آزمون شامل آیتم‌های آمادگی جسمانی است که شرکت‌کنندگان پس از کسب حدنصاب لازم به مرحله دوم که آزمون‌های تخصصی و مهارتی امداد و نجات شامل نجات در جاده، آوار، کوهستان و سیلاب و همچنین اقدامات پیش بیمارستانی است، راه خواهند یافت.

حسینی با تاکید بر اینکه در بخش آمادگی جسمانی، نجاتگران جمعیت هلال احمر ۹ آیتم را پشت سر می‌گذارند، افزود: نجاتگران شرکت کننده در دوره باید در هر مرحله امتیاز لازم را کسب کنند و پس از کسب امتیازات لازم موفق به کسب درجه ایثار که بالاترین درجه امدادی هلال احمر است، خواهند شد.

وی ادامه داد: در طول این دوره در هر مرحله ۱۰۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۱۵ دوره با شرکت در دو بخش آمادگی جسمانی و مهارتی موفق به کسب درجه ایثار خواهند شد و این دوره ها شامل دو دوره ویژه خواهران و ۱۳ دوره مختص برادران است.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه در ادامه گفت: افرادی که موفق به دریافت درجه ایثار به عنوان بالاترین درجه امدادی هلال احمر می‌شوند در هنگام وقوع حوادث و بلایا در قالب تیم‌های واکنش سریع امدادی بکار گرفته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در راستای ارتقاء توان عملیاتی، افزایش سطح مهارت و توانمندی داوطلبان حوزه امداد و نجات برگزار می‌شود، گفت: فعالیت‌های جستجو و نجات معمولا در محیط‌های نامناسب و شرایط سخت ضرورت می‌یابد و کار در چنین شرایطی نیاز به آمادگی جسمانی بسیار بالا و مهارت‌های جستجو و نجات دارد.

حسینی تصریح کرد: این آزمون می‌تواند محکی مناسب برای سنجش آمادگی نیروها و گزینش افراد مناسب برای عملیات امدادونجات باشد و برای ارتقای آمادگی امدادگران و نجاتگران ضروری است.

وی به اهداف برگزاری این دوره نیز اشاره کرد و افزود: یکسان سازی، ایجاد استاندارد و سنجش توانمندی مشخص جهت ارتقاء سطح آمادگی جسمانی و مهارتی، تقویت پارامترهای مهارت، سرعت، دقت و قدرت افراد و حفظ آمادگی دائمی جسمانی و مهارتی در نجاتگران از اهداف برگزاری این دوره است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر ساوه آزمون ایثار به دنبال ارتقای توان عملیاتی و افزایش سطح مهارت و توانمندی داوطلبان حوزه امداد و نجات هلال احمر کشور است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان