arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

ترامپ: حقه استیضاح، مداخله در انتخابات است

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حالی که جلسات محاکمه استیضاحش در سنا جریان دارد، روز یکشنبه تلاش کرد با استفاده از فضای مجازی توییتر، این روند را فریبکاری جلوه دهد و به نوعی از فرآیند استیضاح به نفع خود بهره‌برداری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ با انتشار توییتی، به «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که مدیریت استیضاح در این مجلس را برعهده دارد، ‌ تاخت و سخنان تیم وکالتی خود در جلسه سنا را تکرار کرد.

ترامپ در یکی از توییت های خود نوشت: حقه استیضاح، مداخله در انتخابات است، موردی که قبلا هرگز مشاهده نشده است.

ترامپ در توییت دیگری شیف را یک سیاستمدار فاسد و احتمالا فردی بسیار بیمار خواند و افزود: او هنوز بابت آنچه در ارتباط با کشورمان انجام داده، بهایی نداده است.

تیم وکلای مدافع ترامپ در جلسه محاکمه سنا بارها شایستگی رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را زیرسوال بردند.

وکلای ترامپ، دموکرات‌ها را متهم کردند با استیضاح ترامپ به دنبال دخالت در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا هستند و می خواهند آرای مردم را نادیده بگیرند.

محکمه استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برای تعیین گناهکار بودن یا تبرئه وی در مجلس سنای این کشور که اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان مدافع ترامپ هستند، در حال انجام است.

وکلای مدافع ترامپ نیز همچون دادستان‌های استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند، سه روز و در مجموع ۲۴ ساعت فرصت دارند تا دفاعیات خود را ارائه دهند.

نخستین نشست دفاعیات وکلای مدافع رییس جمهوری آمریکا نشان داد آنها به پشتوانه اکثریت جمهوریخواهان، نیازی به دفاع جدی نمی بینند و می خواهند هرچه سریع‌تر این پرونده مختومه شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان