arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

بیشترین جرایم سازمان یافته در قاچاق کالا است

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا بیشترین جرایم سازمان یافته را در حوزه قاچاق کالا عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا بیشترین جرایم سازمان یافته را در حوزه قاچاق کالا عنوان کرد.

«سردار محمدرضا مقیمی» رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره جرائم سازمان یافته اقتصادی گفت: این نوع از جرائم تعریف مشخصی دارد، اغلب جرائمی که دارای پیچیدگی بوده و تعداد نفرات بیشتری درگیر آن هستند و مبالغ کلان‌تری را شامل می‌شود، جزو جرائم سازمان‌یافته می‌دانیم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: در بحث امنیت اقتصادی در حوزه‌های مختلف، با توجه به عناوین جرمی که داریم جرائم سازمان یافته‌مان متفاوت است.

سردار مقیمی با اشاره به جرائمی مانند پولشویی، تسهیلات غیرمجاز بانکی و قاچاق خاطرنشان کرد: بیشترین جرائم سازمان یافته در حوزه قاچاق کالا اتفاق می‌افتد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره جرائمی مانند زمین‌خواری یادآور شد: در استانهایی که ارزش قیمت زمین در آنجا بالاست به تبع جرائمی مانند زمین‌خواری نیز بیشتر است، البته این موضوعی است که در همه استان‌ها به نسبت خودشان مشاهده می‌شود.

سردار مقیمی درباره قاچاق سوخت بعد از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کنترل قاچاق نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: قاعدتا قاچاق سوخت صرفا این نیست که فقط در مرز منتهی شود و فقط قاچاق در مرزها صورت بگیرد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: قاچاق سوخت ممکن است، از تهران هم صورت گیرد. آنجایی که بیشتر از مصرف سوخت توزیع می‌شود، یک گپ وجود دارد و این گپ باعث می‌شود قاچاق به وجود بیاید. هر جایی که شرکتهای توزیع کننده سوخت بیشتر توزیع می‌کنند، احتمال قاچاق بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما در بحث سوخت به صورت جدی مقابله می‌کنیم و به ویژه در مرزهای شرقی در این رابطه تلاش می‌کنیم، البته این گپ‌ها با کارهای اطلاعاتی شناسایی شده و در آینده نزدیک گزارش آن را اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان