arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر

حمیدرضا قربانی کار خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و تدوینگر آغاز کرد و سال‌ها به عنوان دستیار یک و برنامه‌ریز اصغر فرهادی با او همکاری داشت. قربانی در سال ۹۴ نخستین فیلم خود را با نام «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» بر اساس قصه‌ای درباره قتل و قصاص جلوی دوربین برد و با واکنش مثبت منتقدان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مواجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حمیدرضا قربانی کار خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و تدوینگر آغاز کرد و سال‌ها به عنوان دستیار یک و برنامه‌ریز اصغر فرهادی با او همکاری داشت. قربانی در سال ۹۴ نخستین فیلم خود را با نام «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» بر اساس قصه‌ای درباره قتل و قصاص جلوی دوربین برد و با واکنش مثبت منتقدان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مواجه شد. او چهار سال بعد از تجربه اولش در فیلمسازی، مهر ماه امسال دومین فیلمش را با حضور ستاره‌های سینما جلوی دوربین برد؛ فیلمی با نام «مغز استخوان» که توسط علی زرنگار، یکی از نویسنده ‌های فیلم تحسین شده «بدون تاریخ، بدون امضا» به نگارش درآمده است.

‏‎
ابتدا نقش اصلی مرد «مغز استخوان» به پارسا پیروزفر پیشنهاد شده بود اما بعد از قطعی نشدن حضور این بازیگر، بابک حمیدیان جایگزین او شد. ترکیب بازیگران فیلم از پری ناز ایزدیار و بابک حمیدیان و جواد عزتی که هر کدام با چند فیلم در این دوره حضور دارند تا نوید پورفرج بازیگر با استعداد «مغزهای کوچک زنگ زده» و بهروز شعیبی که امسال به عنوان کارگردان «روز بلوا» در بخش مسابقه حضور دارد، از نکات کنجکاوی برانگیز «مغز استخوان» است. اما یکی از نکات حاشیه‌ای دیگر، به بیاینه چند هفته پیش بابک حمیدیان بر می‌گردد که در آن به عدم حضورش در جشنواره به دلیل احترام به خانواده‌های داغدار هواپیمای اوکراین اشاره کرده بود. این انصراف با واکنش متفاوت حسین پورمحمدی تهیه کننده فیلم «مغز استخوان» همراه شد.

‏‎
طبق صحبت‌های ‎حسین پور محمدی در گفتگوی اخیرش، «مغز استخوان» فیلمی به شدت نفس گیر است که با وجود قصه و فضای تلخ اما خسته کننده نیست. این فیلم یکی از مهمترین آثار اجتماعی جشنواره امسال است که طبق شنیده‌ها موضوع آن برای اولین بار در سینمای ایران به تصویر کشیده می‌شود. فیلم‌ حمیدرضا قربانی شانس زیادی دارد تا در بخش‌های مهم، مانند بازیگر اصلی و مکمل، فیلمنامه و کارگردانی نامزد سیمرغ شود و جوایز کسب کند.

نظرات بینندگان