arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

سوریه لقمه بزرگتر از دهان برای قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیثم مناع با انتقاد از تلاش نیروهای خارجی در سوریه به ویژه قطر، فرانسه و عربستان تاکید کرد که هرگونه اصلاحات در سوریه باید از درون باشد، سوریه لقمه بزرگتر از دهان برای قطر است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مناع  با انتقاد از دخالت‌های منفی غربی‌ها تاکید کرده که غرب به دنبال منافع خودش است نه ملت سوریه و مردم باید از درون به فکر اصلاحات باشند.

قطر به دنبال تکرار ماجرای لیبی در سوریه است

این معارض سوری درباره عملکرد قطر و سوریه تصریح کرده که "قطر کشوری کوچک است و مشکل برخی مسئولان آن این است که فراموش کرده‌اند سوریه برادر بزرگ‌تر اوست. فکر می‌کنم مشکل ما در جهان عرب، غیبت کشورهای بزرگ است که اجازه به کشورهای کوچک داده است که لقمه‌های بزرگ‌تر از دهان خود بردارند. چه از طریق پول، چه رسانه چه هر دو این‌ها. به نظر من این نقش [قطر] مرحله‌ای و موقت است و طول نخواهد کشید."

مناع در گفته هایش اذعان کرده که از غلیون و دیگر معارضان به دلیل وابستگی زیاد این افراد به غرب و حتی اسرائیل جدا شده و درباره موضع خود در قبال اسرائیل اظهار داشت: در خصوص اسرائیل نیازی نیست صحبت کنیم. مهم‌ترین جریان‌های معارض سوریه هر گونه ارتباط با اسرائیل را تا زمانیکه جولان را در اشغال خود نگاه دارد، تا زمانیکه شهرکسازی را ادامه می‌دهد و حقوق سلب شده فلسطین را پس ندهد رد می‌کند.

غلیون و مناع دو رهبر اصلی اپوزیسیون در سوریه



وی مسلحانه شدن اعتراضات در سوریه را محکوم کرده و آن‌را به زیان معارضان دانسته است و گفت: من همیشه تاکید می‌کنم که نباید ماجرای لیبی را روی سوریه اجرا کرد.

این فعال سیاسی با انتقاد از برهان غلیون رئیس شورای ملی سوریه به دلیل همسویی کامل با غرب به عنوان اصلی ترین جریان معارض علیه بشار اسد، تصریح کرد: "شورای ملی، گروهی است که بیان کننده حقیقت و واقعیت داخل و خارج سوریه نیست. علاوه بر این، این شورا کاملا به دور از نمایندگی سیاسی و مدنی رایج تشکیل شده است. خارجی‌ها مانند لیبی دنبال چیزی به نام شورای انتقالی می‌گشتند. "
نظرات بینندگان