arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

پذیرش گردشگران چینی در روسیه متوقف شد

اتحادیه تورگردانان روسیه از توقف پذیرش گردشگران چینی ازسوی شرکت های تورگردان روسی خبر داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پذیرش گردشگران چینی در روسیه متوقف شداین اتحادیه روز سه‌شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: شرکت های تورگردان روسیه از امروز پذیرش گروه های گردشگری از چین بخاطر شیوع بیماری کرونا در این کشور را متوقف کردند. 

«روز ۲۷ ماه ژانویه (دوشنبه) آخرین روز پذیرش گروه های گردشگری چینی بود اما توقف اعزام گردشگران چینی به روسیه امروز صورت می گیرد.» 

اتحادیه تورگردانان روسیه این را نیز گفته است که در مورد گردشگران چینی که همینک در روسیه هستند برنامه گردشگری ناتمام نخواهد ماند.    

چین همسایه روسیه است و در خاور دور با این کشور مرز مشترک دارد.

گسترش روزافزون روابط روسیه و چین و توسعه گردشگری و تجارت میان دو کشور، باعث شده است که در فرودگاه‌های روسیه اکثرا به سه زبان روسی، چینی و انگلیسی به مسافران فراخوان داده شود.

در مناطق توریستی مسکو و سن پترزبورگ نیز ممکن نیست در هر زمان از سال، دهها توریست چینی دیده نشوند.

روز پنجشنبه هفته گذشته دو نفر ازجمله یک تبعه چینی در سن پترزبورگ مظنون به ابتلا به بیماری کرونا بستری شدند اما نتایج آزمایشات نشان داد که به کرونا مبتلا نیستند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در روز ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ گزارش شد و ابتدا تصور می شد از حیوان به انسان منتقل می شود اما همینک از طریق ارتباطات فردی نیز به دیگران منتقل می شود و در زمان حاضر حال بیش از ۴۶۰ نفر از مبتلایان در چین وخیم گزارش شده است.

تاکنون حدود ۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که عمدتا چینی هستند و ۱۰۶ نفر جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان