arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر

‏‎«عامه پسند» سومین فیلم سهیل بیرقی کارگردان «من» و «عرق سرد» است که پاییز امسال در شهرضا و تهران جلوی دوربین رفت. بیرقی جزو کارگردانان جوان و دغدغه‌ مند سال‌ های اخیر سینما قرار می‌گیرد که با فیلم «من» نگاهی نو و متفاوت را وارد جریان فیلمسازی کرد. او دو سال بعد از ساخت فیلم موفق و تحسین شده «عرق سرد»، به سراغ فیلمی رفته که شیوه فیلمنامه نویسی و کارگردانی آن شباهتی با دو فیلم قبلی ندارد و برخلاف نامش فضای خاص ‌تری نسبت به آنها دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


‏‎«عامه پسند» سومین فیلم سهیل بیرقی کارگردان «من» و «عرق سرد» است که پاییز امسال در شهرضا و تهران جلوی دوربین رفت. بیرقی جزو کارگردانان جوان و دغدغه‌ مند سال‌ های اخیر سینما قرار می‌گیرد که با فیلم «من» نگاهی نو و متفاوت را وارد جریان فیلمسازی کرد. او دو سال بعد از ساخت فیلم موفق و تحسین شده «عرق سرد»، به سراغ فیلمی رفته که شیوه فیلمنامه نویسی و کارگردانی آن شباهتی با دو فیلم قبلی ندارد و برخلاف نامش فضای خاص ‌تری نسبت به آنها دارد. فاطمه معتمد آریا به همراه هوتن شکیبا و باران کوثری ترکیب بازیگران اصلی جدیدترین ساخته بیرقی را تشکیل می‌ دهند.

یکی از نکات جالب «عامه پسند»، فیلمبرداری اغلب سکانس‌های فیلم در شهرضا یکی از شهرهای استان اصفهان است که زادگاه خود سهیل بیرقی بوده. بر خلاف دو اثر قبلی بیرقی این بار تهیه کنندگی «عامه پسند» را هم خودش بر عهده داشته است. شاید تنها حاشیه این فیلم، واکنش سهیل بیرقی نسبت به توهین یکی از برنامه‌های صدا و سیما به رخشان بنی اعتماد باشد بیرقی در یادداشتی «عامه‌ پسند» را به رخشان بنی‌اعتماد تقدیم کرد و مستقل بودنش در فیلمسازی را مدیون او دانست.اما یکی از نکات کنجکاوی برانگیز، حضور هوتن شکیبا در این فیلم است که سال گذشته سیمرغ نقش اول مرد را برای بازی در «شبی که ماه کامل شد» به دست آورد. «عامه پسند» تنها فیلمی بود که او بعد از سیمرغ بازی کرد.

فاطمه معتمد آریا از همان ابتدای نوشتن فیلمنامه گزینه اصلی سهیل بیرقی برای بازی در نقش فهیمه میربد بوده است. معتمد آریا در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که از سن ۵۷ سالگی به بعد می‌خواهد زندگی‌ بر خلاف باور عامه داشته باشد. طبق شنیده‌ها، فهیمه میربد نقشی کاملا متفاوت در کارنامه بازیگری او است. از آنجایی یکی از نقاط قوت «عامه پسند» مانند فیلم‌های قبلی بیرقی بازی بازیگران فیلم است و دو دوره قبل همه بازیگران فیلم «عرق سرد» نامزد سیمرغ شدند، بعید نیست باران کوثری و هوتن شکیبا هم نامزد سیمرغ شوند. همچنین طبق شنیده ها کارگردانی و فیلمنامه سهیل بیرقی از ویژگی های مثبت فیلم است که در کنار هایده صفی یاری، کریستف رضاعی و حسین جعفریان شانس زیادی دارند که امسال از برگزیده های جشنواره باشند.

نظرات بینندگان