arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

منابع خبری افغانستان: نیروهای آمریکایی اجازه نزدیک شدن به هواپیمای ساقط شده خود را نمی‌دهند

خبرنگاران در استان غزنی افغانستان می‌گویند که نیروهای آمریکایی از هوا محل سقوط هواپیمای ساقط شده خودرا نظارت می کنند و به کسی اجازه نزدیک شدن به این هواپیما را نمی دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش سه‌شنبه شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان یک روز پس از سقوط یک فروند هواپیمای جاسوسی ایالات متحده آمریکا در منطقه «ده یک» استان غزنی در جنوب افغانستان، ارتش ایالات متحده می‌گوید که نیروهای آین کشور چند و چون سقوط این هواپیما را در منطقه تحت حاکمیت طالبان در استان غزنی در دست بررسی دارند.

بر اساس اطلاعات نیروهای آمریکایی، هواپیمای E-۱۱A آمریکایی در فرودگاه قندهار مستقر بود.

مجله نیروهای هوایی آمریکا نوشته است که در سال ۲۰۰۵ در عملیات‌های افغانستان به این هواپیما نیاز شد و از سال ۲۰۰۹ میلادی تا اکنون در عملیات های گوناگون به کار گرفته شده است.

«عبدالوهاب وردک «فرمانده پیشین نیروهای هوایی افغانستان گفت: «این هواپیماها در ارتفاع بسیار بالا پرواز می کند و گمان نمی کنم که از زمین این هواپیما را آماج قرار داده باشند.»

در همین حال رحمت الله نبیل، رییس پیشین ریاست امنیت ملی می‌گوید که دور از امکان نیست که این هواپیما توسط طالبان سرنگون نشده باشد.

منابع محلی می‌گویند که جسدهای سرنشینان این هواپیما پیش طالبان هستند و برخی از سرنشینان دیگر آن را گروه طالبان زنده به چنگ آورده اند.

عبدالجامع جامع، عضو شورای ولایتی غزنی گفت: «آخرین اطلاعات است این است که احتمال زیاد وجود دارد که در این هواپیما هفت تا هشت نفر بوده که سه جسد در محل نزد طالبان است.»

رسانه های افغانستان همچنین نوشتند که طالبان مانع ورود نیروهای دولتی به محل سقوط هواپیمای آمریکایی شده اند وادعا شده است که دو زخمی سانحه سقوط هواپیما در غزنی ناپدید شده اند.

پیش از این سه بار دیگر نیز این هواپیماهای ارتش آمریکا سقوط کرده‌اند.

غلام معصوم معصومی، رییس تنظیم خدمات ترافیک هوایی افغانستان هم گفته است: «از این هواپیما گزارش رسید که موتورهایش مشکل پیدا کرده بود.»

هواپیمای E-۱۱A که روز گذشته در غزنی سقوط کرده است، یکی از چهار هواپیمایی است که ارتش آمریکا در اختیار دارد و گفته می شود این هواپیما در کنار ماموریت‌های جاسوسی توانایی پرتاب بمب را نیز داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان