arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

حماس: مفاد طرح ترامپ مزخرف است

اقدام رئیس جمهوری آمریکا در رونمایی از طرح معامله قرن که بر خلاق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است، واکنش‌های زیادی در پی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حماس: مفاد طرح ترامپ مزخرف است«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن که مدعی است برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها ارائه می‌شود، رونمایی کرد.

رئیس جمهور آمریکا این طرح را با حضور دو تن از مقامات ارشد صهیونیست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رهبر ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» رونمایی کرد. او پیشتر شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیمم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به این شهر فلسطینی منتقل کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی رژیم اسرائیل را که در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد، به رسمیت بشناسند.
در ادامه به ترتیب آخرین رویدادها و واکنش‌ها مربوط به این طرح ضد فلسطینی آمریکا اشاره می‌شود.

۲۱:۲۱ «محفوظ منور» از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین: باید به راهبردی ملی برای مقابله با معامله قرن روی بیاوریم.

۲۱:۲۰ خلیل الحیه، از رهبران حماس در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که از امروز دست مقاومت برای مقابله با اشغالگران باز است. او گفت که فلسطینی‌ها از اظهارات و تصمیمات ترامپ نمی‌ترسند.

۲۱:۰۷ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اولین واکنش به این طرح تحمیلی آمریکا را نشان داد؛ مسئولی در این جنبش در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز انگلیس گفت که این طرح «خصمانه» و مفاد آن «مزخرف» است.

در حال تکمیل ...

منبع: فارس
نظرات بینندگان