arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

موسوی: معامله قرن هجوی تمام عیار است که توسط جمعی شیاد یاغی جعل شده

سخنگوی وزارت خارجه ایران معامله قرن را هجوی تمام عیار خواند که توسط جمعی شیاد یاغی جعل شده تا آرزوهای یک ملت رنج کشیده برای رسیدن به کرامت و حق تعیین سرنوشت را محو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عصر امروز (چهارشنبه) در توئیتی درباره معامله قرن نوشت: «این به اصطلاح معامله قرن هجوی تمام عیار است که توسط جمعی شیاد یاغی جعل شده تا آرزوهای یک ملت رنج کشیده برای رسیدن به کرامت و حق تعیین سرنوشت را محو کند.»

وی افزود: «این در واقع اهریمن معامله قرن است که بذر نفرت و خشونت دائمی را در منطقه غرب آسیا می کارد.»

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین دیشب در واکنش به این طرح، آن را خیانت قرن به مردم فلسطین خواند و خواستار مقابله دولت‌ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.

وی همچنین گفته بود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به فوریت و اهمیت مسئله فلسطین و توطئه عظیمی که پشت سر به اصطلاح معامله قرن ضد امت اسلامی نهفته است، آمادگی دارد تا صرفنظر از اختلافات خود با برخی کشورهای منطقه که بسیاری از این اختلافات بر ساخته غاصبان قدس شریف و معامله گران حیثیت، آبرو و ناموس مسلمانان است، برای وحدت جهان اسلام و به منظور مقابله با توطئه بزرگی که کیان امت اسلامی را به خطر افکنده است در هر سطحی همکاری کند.

طرح موسوم به معامله قرن دیشب (سه شنبه) از سوی ترامپ رئیس جمهور آمریکا رونمایی شد. این طرح واکنش منفی بسیاری را به ویژه در بین گروه های مختلف فلسطینی به همراه داشته و با مخالفت تعداد زیادی از کشورهای روبرو شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان