arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

۸۳ درصد از کاندیداهای تایید صلاحیت شده در سطح کشور از اصوالگرایان هستند/۵ درصد از جریان مستقل و اعتدالگرا/۱۲ درصد هم از اصلاح طلبان

قدرتعلی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران گفت: پیش بینی کرده بودیم که اکثریت مجلس یازدهم را مستقلین واعتدالگرایان تشکیل خواهند داد، اما هیأت‌های نظارت، اکثریت کاندیداهای جریان ما را ردصلاحیت کردند. وی افزود: حدود ۸۳ درصد از کاندیداهای تایید صلاحیت شده در سطح کشور از اصوالگرایان هستند و فقط ۵ درصد از جریان مستقل و اعتدالگرا و ۱۲ درصد هم از اصلاح طلبان، به نظر می‌رسد این رقابت در شرایط برابر انجام نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۸۳ درصد از کاندیداهای تایید صلاحیت شده در سطح کشور از اصوالگرایان هستند/۵ درصد از جریان مستقل و اعتدالگرا/۱۲ درصد هم از اصلاح طلبانقدرتعلی حشمتیان طی سخنانی در مسجد امیرالمومنین تهران، گفت: من کاندیدا نیستم ولی وظیفه بررسی را دارم و برابر گزارشات رسیده از سراسر کشور، از حدود ۵۲۰۰ نفر کاندیدای تایید صلاحیت شده درسطح کشور، بیش از ۴۲۰۰ نفر اصولگرا وحدود ۳۰۰ نفر مستقل واعتدالگرا و حدود ۷۰۰ نفر هم اصلاح‌طلب هستند که اگر شورای محترم نگهبان در تایید صلاحیت‌ها تجدیدنظر نکند،‌عملا رقابتی شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: چون حدود ۸۳ درصد از کاندیداهای تایید صلاحیت شده در سطح کشور از اصوالگرایان هستند و فقط ۵ درصد از جریان مستقل و اعتدالگرا و ۱۲ درصد هم از اصلاح طلبان، به نظر می‌رسد این رقابت در شرایط برابر انجام نمی‌شود.

 

حشمتیان در پایان اظهار کرد: جریان مستقلین و اعتدالگرایان برخلاف تمام این کارها در انتخابات حاضر هستند ولی به ردصلاحیت‌های گسترده کاندیداهای خود معترض‌اند و اگر مسیر به همین روال ادامه پیدا کند، عملا نمیتوانیم لیستی در تهران و استانها ارائه کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان