arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

اردوغان: دیگر چیزی به نام روند آستانه وجود ندارد

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شده «روند آستانه» که حدود سه سال پیش برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل سوریه توسط ترکیه، روسیه و ایران تشکیل شد دچار فروپاشی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شده «روند آستانه» که حدود سه سال پیش برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل سوریه توسط ترکیه، روسیه و ایران تشکیل شد دچار فروپاشی شده است.

به گزارش رسانه‌های ترکیه اردوغان هنگام بازگشت از سنگال گفت: «دیگر چیزی به نام روند آستانه وجود ندارد. روند آستانه اکنون وارد برهه سکوت شده است.»

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «باید ببینیم ترکیه، روسیه و ایران چه کاری می‌توانند برای احیای روند آستانه انجام دهند.»

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از ادعاهایش مدعی شد آنکارا صبوری خود را در قبول حمله نظامی جاری در منطقه ادلب سوریه از دست داده است.

اردوغان در ادامه سخنانش روسیه را به نقض توافقات آستانه و سوچی متهم کرد. او گفت: «در حال حاضر روسیه به توافقات آستانه یا سوچی پایبند نیست.»

ترکیه و روسیه قبلاً بر سر کاستن از تنش‌ها در منطقه ادلب و ایجاد یک منطقه غیرنظامی ذیل توافقات سوچی و آستانه توافق کردند. 

اردوغان گفت ترکیه به روسیه گفته که صبرش رو به پایان است. او گفت: «اگر ما با روسیه در این خصوص شرکای وفادار هستیم آنها باید موضعشان را مطرح کنند. امیدواری ما این است که روسیه هشدارهای لازم را به دولت سوریه بدهد.» 

منبع: فارس
نظرات بینندگان