arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

دور کاری؛ راهکار ژاپنی ها برای جلوگیری از گسترش کرونا

شرکت ها در ژاپن اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می دهند برخی از آن ها به کارمندان خود می گویند در صورتی که اخیرا در چین بوده اند از خانه کار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تلویزیون دولتی چین، شرکت راکوتن غول تجارت الکترونیکی می گوید این سیاست، کارمندان و اعضای خانواده آنها که از ۱۶ ژانویه برای سفر کاری یا تعطیلات در چین بوده اند را شامل می شود به آن ها گفته شده است به مدت دو هفته دور کاری کنند.

همچنین این شرکت به زنان باردار، فارغ از اینکه در چین بوده باشند یا نه، در صورت رضایت رئیس آنها، اجازه می دهد از خانه کار کنند.

این شرکت سفرهای کاری به چین و از آن کشور را به تعویق می اندازد.

«هلدینگ نومورا» بزرگترین شرکت اوراق بهادار ژاپن به کارمندان شرکت های زیرمجموعه اش امکان دورکاری تا دو هفته را می دهد.

گزارش در حالی است وزارت بهداشت ژاپن سه مورد تازه از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را در کشور تایید کرده است به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در ژاپن به ۱۱ نفر رسید.

این وزارتخانه می گوید که نتایج آزمایشات سه نفر از اتباع ژاپنی ساکن شهر ووهان چین که به کشور بازگردانده شده اند برای این ویروس مثبت بوده است این سه نفر در بین ۲۰۶ مسافری بودند که روز چهارشنبه با یک پرواز اختصاصی دولتی به ژاپن بازگردانده شدند.

یکی از آنها که مردی در سنین ۵۰ سالگی است تب دارد اما یک مرد دیگر، در سنین ۴۰ سالگی و زنی که در سنین ۵۰ سالگی است علائمی از بیماری ندارند.

این اولین بار در ژاپن است که افرادی به ویروس آلوده شده اند اما هیچ علائمی از بیماری نشان نمی دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان