arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

نماینده جریان صدر: اخراج اشغالگران منجر به اقتدار و استقلال عراق می‌شود

یک نماینده جریان صدر با بیان اینکه نفوذی‌های خرابکار در اعتراضات عراق ریشه دوانده‌اند، هشدار داد با وجود اشغالگران، این کشور نابود خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«صالح محمد العراقی» چهره نزدیک به به سید «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر با هشدار درباره حضور نظامیان خارجی در این کشور، گفت نفوذی‌ها در اعتراضات عراق رخنه کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، العراقی در بیانیه‌ای گفت: «ما از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم تا کسانی را که نه با خواسته‌های گروه‌های سیاسی بلکه با خواسته‌های مردمی موافق هستند به دولتی برسانیم که به تکالیف موقت خود و در راس آن انتخابات زودهنگام و دیگر مسائل مورد اهمیت عمل کند به گونه‌ای که سلامت، اقتدار و استقلال کشور حفظ شود و همه طرف‌هایی که لجاجت می‌کنند باید بدانند کارشان هیچ فایده‌ای ندارد و این فقط عراق است که در نهایت متضرر خواهد شد».

العراقی افزود: «اگر وطن می‌خواهید ما متعهد به نجات وطن از چنگ فساد و همچنین از چنگ خرابکاران و بهتر بگوییم از چنگ نفوذی‌هایی هستیم که در انقلاب شما ریشه دوانده‌اند زیرا وطن با نفوذی‌ها و با مفسدان، اشغالگران و مزدوران جمع نمی‌شود».

وی ادامه داد:« بنابراین به یک کلام مشترک بین خودمان و خودتان برسید. اینکه جز خدا را پرستش نکنیم و چیزی جز وطن دوست نداریم و عراق را با عقلانیت و پختگی حفظ کنیم وگرنه هر آنچه از صلح و وطن می‌خواهیم از دست خواهیم داد».

فرماندهی عملیات بغداد امروز (پنجشنبه) از زخمی شدن یک افسر عراق و یک نفر دیگر طی انفجار نارنجکی در میدان «الخلانی» (همجوار با میدان التحریر در مرکز بغداد) خبر داد و از تظاهرات‌کنندان خواست برای تأمین امنیت مکان تظاهرات با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «السومریة نیوز»، در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد آمده است: «همچنان گروه‌هایی از تظاهرات‌کنندگان در میدان الخلانی و اطراف آن با به کارگیری خشونت در درگیری مستقیم با نیروهای امنیتی هستند؛ نیروهای ما خویشتنداری زیادی از خود نشان داده و به وظیفه امنیتی خود در مقابله با خشونت عمل می‌کند».

در ادامه این گزارش از شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز درخواست شده برای شناسایی گروه‌های خشونت‌طلب با نیروهای امنیتی همکاری داشته باشند.

کشور عراق مدتی است که شاهد تظاهرات مردمی است. طی یک ماه اخیر همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات، ترورهای مشکوکی در این کشور رخ داده است

منبع: فارس
نظرات بینندگان