arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

موسوی: شبانه روز پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی در چین هستیم

سخنگوی وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های وزارت امور خارجه برای پیگیری وضعیت دانشجویانی ایرانی در چین و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و تاکید کرد این وزارتخانه تاکنون بر اساس تصمیم هیات دولت عمل کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صحفه توئیتر خود نوشت: «وزارت امور خارجه از روز اول پیگیر وضعیت دانشجویان عزیز در ووهان بوده و ضمن هماهنگی تامین مایحتاج برای این عزیزان، همه راههای ممکن برای حفظ سلامت آنها از جمله بازگشت موقت به ایران را پیگیری کرده است. همکاران ما در تهران و چین بی وقفه بصورت شبانه روزی پیگیر موضوع بوده و هستند.»

موسوی در توئیتی دیگر افزود: «وزیر امور خارجه در جلسه یکشنبه گذشته هیات دولت پیشنهادهای متعدد برای رسیدگی به وضعیت ایرانیان مقیم چین و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل کشور از جمله محدود کردن رفت و آمد به چین را مطرح کرد. وزارت امور خارجه تا کنون بر اساس تصمیم هیات دولت عمل کرده است.»

ویروس مرگبار و به‌شدت مسری کرونا که شیوع آن از شهر «ووهان» چین آغاز شده، تاکنون حدود 8000 نفر را در چین و بیش از 20 کشور دیگر مبتلا کرده و به مرگ بیش از 170 نفر منجر شده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز پنجشنبه در واکنش به شیوع روزافزون ویروس کرونا حالت فوق‌العاده بین‌المللی اعلام کرد و از تمام کشورهای جهان خواست برای مقابله با این ویروس مرگبار آمادگی لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان