arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

موسوی: همه دنیا برای ریشه کن کردن ویروس کرونا با چین همکاری کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ویروس کرونا را فاجعه ای جهانی خواند و گفت: همه دنیا باید برای ریشه کن کردن این ویروس با دولت و ملت چین همکاری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جمعه شب در صفحه توئیترش نوشت: «ویروس‬⁩ کرونا فاجعه ای جهانی است که همه جهان باید برای ریشه کنی آن با دولت و ملت ⁧‫چین‬⁩ همکاری کنند. یقین دارم چینی ها با مدیریت قوی، احساس مسئولیت و پشتکاری که در آنها سراغ داریم از این مرحله سخت عبور خواهند کرد.»

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی شامگاه دیروز پنجشنبه دهم بهمن ماه و در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا در چین که ابتدا از شهر ووهان آغاز شد، تعداد زیادی به این ویروس مبتلا شدند و در برخی شهرهای دیگر چین و همچنین در نقاط مختلفی از کشورهای جهان نمونه هایی از ابتلا به این بیماری مشاهده شده است.

براساس آمار دولتی تا صبح امروز (جمعه) ۹۸۰۰ نفر در سراسر جهان (که ۹۶۹۲ نفر از آنها در چین هستند) علائم بیماری و ابتلا به این ویروس را از خود نشان داده‌اند.

بر این اساس، «کمیسیون بهداشت ملی» چین در بیانیه‌ای که صبح جمعه صادر کرد، گفت تعداد کسانی که در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند، به ۲۱۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

در پی شیوع این بیماری تعدادی از کشورها پروزاهایشان به چین را متوقف کردند. سعید نمکی وزیر بهداشت (+) نیز در این خصوص اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده، جلسه اضطراری تشکیل و مصوب شد تمام پروازها به چین تا اطلاع ثانوی ممنوع شود. شهروندان ایرانی که در چین هستند و قصد بازگشت به کشور را دارند نیز به همراه تیم پزشکی تحت مراقبت‌های ویژه به کشور بازگردانده می‌شوند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز روز پنجشنبه سوم بهمن ماه در پیامی توئیتری به زبان چینی با اشاره به شیوع این بیماری نوشته بود: علیرغم مشکل پیش آمده، ایران همواره در کنار مردم چین بوده است. «وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز در پیامی شفاهی از ظریف تشکر کرد

منبع: فارس
نظرات بینندگان