arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

وزارت بهداشت: ۹۷ درصد مبتلایان به ویروس کرونا بهبود می‌یابند

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهبود ۹۷ درصد از بیماران مبتلا به ویروس «کرونا» در جهان خبر داد. وی افزود: فقط ۳ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند که آنان بیشتر مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای (سالمندی، دیابت، بیماری‌های قلبی و تنفسی و ...) بوده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر محمد مهدی گویا گفت: فقط ۳ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند که آنان بیشتر مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای (سالمندی، دیابت، بیماری‌های قلبی و تنفسی و ...) بوده اند.
وی افزود: این بیماری، افراد ۱۰ تا ۹۰ ساله را مبتلا می‌کند و کودکان زیر ۱۰ سال نیز به ندرت به آن مبتلا می‌شوند.

دکتر گویا گفت: ویروس کرونا چندان شناخته شده نیست، اما دانشمندان در تلاشند تا با شناخت آن، واکسن و داروی درمان آن را کشف کنند.

وی افزود: این ویروس از نظر شیوع بسیار مسری است، اما از نظر بیماری زایی بسیار کم خطرتر از آنفلوانزای H۱N۱ است که پیش از این در کشور با آن مقابله شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا در بعضی موارد علائم بسیار خفیفی دارد و در برخی موارد بدون علامت و تنها یک عفونت جزیی است.
دکتر گویا با بیان این که علائم این ویروس بسیار شبیه سرماخوردگی و آنفلوانزاست افزود: افراد مشکوک به این بیماری تنها یک درصد احتمال ابتلا به آن را دارند و تنها راه تشخیص این بیماری از بیماری‌های دیگر با علائم مشابه آزمایش دقیق است که در هر کشور یک یا دو آزمایشگاه قادر به انجام آن هستند.

وی با بیان این که هیچ کشوری توانایی مقابله با این ویروس برای ورود به سرزمینش را ندارد و کرونا حتی در کشورهای پیشرفته نیز مشاهده شده است، گفت: احتمالاً در روزها یا هفته‌های آینده نیز مواردی از آن در کشور مشاهده شود، اما ما نگران نیستیم و آمادگی مقابله با آن را داریم.

دکتر گویا افزود: تلاش ما کاهش ابتلا به بیماری و کاهش میزان بستری و مرگ ناشی از آن همانند دیگر کشورهاست.

وی گفت: مردم نیز نگران نباشند و بدانند تنها راه پیشگیری از این بیماری مراقبت‌های فردی و بهداشت فردی همانند پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزاست.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امکانات کشور ما نیز همانند دیگر کشورها و حتی مناسب‌تر از برخی از کشورها برای مقابله با این ویروس است.

دکتر گویا گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که تنها ۱۰۰ نفر از آن‌ها خارج از چین بوده اند که بیشترشان سابقه مسافرت به این کشور را داشته اند.

وی افزود: تاکنون ۶ مورد مشکوک در یزد، آذربایجان شرقی و تهران مشاهده شده که آزمایش همه آن‌ها منفی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها به عنوان بازوی وزارت بهداشت به منظور افزایش آگاهی و اطلاع رسانی همچنین کاهش نگرانی‌های عمومی در این زمینه همکاری می‌کنند قدردانی کرد.

نظرات بینندگان