arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

غلامرضا رضايي: درقم به لطف هواداران صبا فحش‌خورديم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فصل گذشته كه همراه پرسپوليس به قم سفر كرد تا برابر صبا به ميدان برود، هواداران تيم ميزبان حسابي از خجالت وي درآمدند. حالا يك‌بار ديگر غلامرضا رضايي برابر تيم سابقش قرار مي‌گيرد. هرچند سرخ‌ها بازي قبل خود را واگذار كرده‌اند، اما حضور دوباره شماره 10 پرسپوليس در ليست جديد كارلوس كرش روحيه و انگيزه وي را براي درخشش برابر صبا بالا برده است.
با وجود ارايه يك بازي هجومي و رو به جلو، چه شد كه نتيجه را به فجرسپاسي واگذار كرديد؟
بازي را مي‌توانستيم پيروز شويم، قبول دارم بازي سختي بود، اما زماني كه يك بر صفر از حريف پيش افتاديم، كل تيم بايد باهوش‌تر بازي مي‌كردند.
شناخت خوبي از فجرسپاسي داشتيد؟
مشخص بود با شرايطي كه داشتند، همه تلاش‌شان را خواهند كرد و هرچه در توان دارند را خواهند گذاشت تا نتيجه بگيرند. با تمام اين شرايط باز هم مي‌توانستيم بازي را به سود خودمان پايان دهيم. اگر ضربات‌مان در 10دقيقه آخر به ثمر مي‌نشست، سه امتياز بازي مال ما مي‌شد.
گويا پرسپوليس بايد مانند داربي 74 تحت فشار قرار بگيرد تا به خودش بيايد.
فكر مي‌كنم بچه‌ها به گمان اينكه يك بر صفر جلو افتاديم، بازي را تمام‌شده تلقي كردند. به خاطر همين بايد در بازي‌هاي آينده باهوش‌تر باشيم و بدانيم كه بازي 90دقيقه است و تا آخرين ثانيه امكان رد و بدل شدن گل وجود دارد و به اين شكل نتيجه عوض شود.
بحث اينجاست كه فجري‌ها راهي به محوطه 18قدم شما پيدا نكردند و تنها با سه شوت دروازه پرسپوليس را باز كردند.
بله ديگر اين موردي است كه همه ديدند. نمي‌شود گفت كه تنها بر اثر اشتباهات فردي اين اتفاق افتاد. شايد فكر مي‌كرديم راحت مي‌توانيم اين بازي را به سود خودمان به پايان برسانيم.
يعني مي‌خواهي بگويي حريف را دست‌كم گرفته بوديد؟
نه اينطور نيست. چون همه مي‌دانستيم چه بازي سختي پيش‌رو داريم. اما زماني كه يك‌ گل پيش افتاديم، قدري راحت‌تر بازي مي‌كرديم.
از پيروزي در داربي 74 غروري در احساس بازيكنان جا نمانده بود؟
نه، داربي يك بازي خاص با شرايط خودش بود كه تمام شد و رفت.
آن روز در داربي خواستيد و توانستيد يك كار بزرگ انجام بدهيد. چرا برابر فجرسپاسي اين مساله تكرار نشد؟
داربي شرايط خاصي داشت. ما 10نفره، دو گل هم عقب بوديم و آن 10دقيقه پاياني ماجرا طوري تغيير كرد كه كمتر كسي فكرش را مي‌كرد اما برابر فجر همانطور كه گفتم، ساده‌انگاري بازي پس از گل اول‌مان در نتيجه پاياني تاثيرگذار بود.
بازي سختي برابر صباي قم داريد. فكر مي‌كني از برابر تيم سابقت با چه حالتي بيرون بياييد؟
فجرسپاسي و صبا تيم‌هاي سابق من بودند. تا زماني كه در اين تيم‌ها بودم با تمام وجودم براي‌شان بازي كردم. حالا پرسپوليس تيم من است و هرچه در توان دارم براي پرسپوليس مي‌گذارم.
فصل قبل كه با پرسپوليس در قم بازي كرديد، سكونشينان پذيرايي خوبي از محمد نوري، اميرحسين فشنگچي و شما نداشتند. فكر مي‌كني چهارشنبه اين اتفاق تكرار شود؟
اين هم ديگر از لطف فوتبال‌دوستان ماست كه وقتي تيم‌هاي شهرشان بازيكن عوض مي‌كنند، اين فكر را دارند كه حتما بايد به بازيكن سابق تيم شهرشان فحاشي كنند تا جداي‌اش را به خيال خودشان تلافي كنند. در حالي كه مي‌توانند از بازيكن به دليل زحمتي كه سابق بر اين براي تيم شهرشان كشيده تشكر كنند. مي‌گوييم فوتبال‌مان حرفه‌اي است. اگر قرار باشد يك بازيكن هر سال تيمش را تغيير بدهد و قرار شود مقابل تيم فصل قبل خود بازي كند آيا بايد اين مسايل تكرار شود؟!
اشتباهات داوري روي نتيجه يا كيفيت بازي شما برابر فجرسپاسي تاثيرگذار بود؟
شوت آقامهدي را كه همه مي‌گفتند پنالتي بود را من از روي نيمكت به درستي نديدم. اما حركت حميد علي‌عسگر به هيچ‌وجه خطا نبود. آن لحظه پشت دروازه بودم و حميد تنها قصد دفع توپ را داشت و به هيچ‌وجه به دروازه‌بان‌مان پاس نداد.
با توجه به اشتباهات فاحش داوري‌ها در هفته‌هاي اخير آيا هنوز اشتباهات داوري جزيي از فوتبال‌مان است يا فوتبال‌مان شده جزيي از اشتباهات داوران؟
فكر نمي‌كنم اينطور باشد. به نظرم هيچ داوري از قصد مرتكب اشتباه نمي‌شود. بالاخره داوران هم در بازي‌ها تحت فشارهاي مختلف هستند. حالا اين از بدشانسي ماست كه اشتباهات داوري براي ما زياد شده است.
نگفتي برابر صبا چه مي‌كنيد؟
مثل همه بازي‌ها كارمان سخت است. صبا تيم خوبي است، اما ما نيز جز پيروزي در اين ديدار راه ديگري نداريم. براي كسب پيروزي در قم خيلي انگيزه داريم. در اين مدتي هم كه فرصت داشتيم خيلي خوب تمرين كرديم. ان‌شاءا... به قم مي‌رويم كه سه امتياز بازي را بگيريم.
با توجه به شرايط پرسپوليس در جدول و وضعيت تيم‌هاي بالاي جدول آيا هنوز اميدي به كسب سهميه آسيايي براي سال آينده داريم؟
هنوز 24 امتياز پيش‌روي ما قرار دارد. اگر از اين به بعد امتياز از دست ندهيم، فكر مي‌كنم كارمان خيلي راحت‌تر باشد. اما اگر قرار شود امتياز از دست بدهيم كار سخت خواهد شد.
به اردوي جديد تيم ملي هم دعوت شديد.
حالا كه دعوت شده‌ام، مثل هميشه مي‌روم و با تمام وجود در خدمت تيم ملي كشورم خواهم بود. اگر اين اتفاق هم نمي‌افتاد تمام تلاشم را مي‌كردم تا در اردوي آينده تيم ملي حاضر شوم.
نويسنده : صالح محمدرحيمي
نظرات بینندگان