arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۴ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریده‌اند؟
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۲۳:۵۶

براساس اعلام مرکز آمار ترکیه، عراقی‌ها، ایرانی ها، روس ها، عربستانی ها، افغانستانی ها و کویتی ها به ترتیب بیشترین تعداد مسکن را سال گذشته در ترکیه خریداری کرده‌اند.

دانمارک سه عضو گروهک «الاهوازیه» را به اتهام جاسوسی برای ریاض بازداشت کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۲۲:۴۲

دستگاه اطلاعاتی دانمارک از دستگیری سه عضو گروهک «الاهوازیه» در روزهای اخیر به اتهام جاسوسی برای ریاض و تلاش جهت یک اقدام تروریستی خبر داد.

آذری جهرمی: سیاستی به نام لیست سفید و قطع اینترنت نداریم
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۲۱:۴۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اینترنت امروز به عنوان اکسیژن برای مردم است، بیان کرد: سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود و دولت، مجلس و حتی شورای عالی فضای مجازی هرگز به دنبال آن نبوده‌اند.

قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۲۰:۲۲

قرار است تا ساعاتی دیگر امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران معرفی شود.

رئيس كل بانك مركزی در واکنش به اظهارات سفیر سویس درتهران: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در۱۰ماه گذشته ۲هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۹:۰۹

دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکتهای سویسی توسط سفارت سوئیس تأکید کرد: میزان دارو و ملزومات پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در ۱۰ماههٔ امسال وارد کشور شده است بیش از ۴میلیارد دلار بوده است.

ظریف و بورل درباره چه موضوعاتی گفت‌وگو کردند؟
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۸:۱۰

تحولات منطقه، معامله قرن، اینستکس، برجام و مناسبات دوجانبه با اتحادیه اروپا از جمله محورهای دو دور گفتگوی ظریف و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود.

سردار تقی‌زاده: جزو ۵ کشور برتر دنیا در تولید موشک‌های ضد زره هستیم
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۸:۰۳

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه ایران در تولید موشک‌های ضد زره جزو ۵ کشور برتر دنیا است، گفت: در ساخت انواع ماهواره‌ها و موشک‌های کروز و سایر تسلیحات دفاعی راهبردی کاملا با تکیه بر ظرفیت‌های بومی به بالندگی و بلوغی در تراز انقلاب اسلامی دست یافتیم.

مصباحی مقدم: با توجه به سن اعضای شورای نگهبان نمی‌توان به آنها نسبت هوا‌ و هوس یا عملکرد جناحی و سلیقه‌ای داد
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۶:۴۹

پس از انتخاب نمایندگان در هر دوره عملکرد آنها به شورای نگهبان ربطی ندارد چرا که شورای نگهبان پیش از ورود به مجلس عملکرد آنها را بررسی می‌کند؛ شورای نگهبان اگر کسی را برای یک دوره مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت کرد به معنای این نیست که آن فرد بعد از تایید صلاحیت تخلف نمی‌کند و بعد از آن دارای مقام عصمت است، بلکه ممکن است وقتی انسان به قدرت رسید رفتارش عوض شود.

نظام در مورد خروج از NPT به جمع بندی نرسیده
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۰۵

موسوی، سخنگوی وزارت خارجه  با بیان این‌که ما اعلام کردیم که اگر اروپا بخواهد به ناحق و غیرقانونی پرونده ایران در برجام را در شورای امنیت مطرح کند ما اقداماتی که موثر باشد را در برابر این موضوع در دستور کار قرار می‌دهیم و از این جمله اقدامات می‌تواند خروج ایران از ان پی تی باشد ولی هنوز هیچ کس در نظام به این جمع‌بندی نرسیده‌ ولی به عنوان یک گزینه مطرح است.

تایید خروج جبهه پایداری از ائتلاف اصولگرایان
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۰۴

پس از آنکه حجت الاسلام آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری از احتمال ارائه لیست مستقل از اصولگرایان خبر داد، سخنگوی این تشکل نیز از تعدد لیست های اصولگرا در انتخابات حمایت کرد و حتی آن را باعث افزایش شور انتخاباتی دانست. مجید متقی فر، گفته است: از ابتدا هم درباره ورود به این لیست صحبتی نشده بود، البته ما هنوز هم ترجیحمان ارائه لیست واحد است و اگر هم نشد بهتر است اشتراکات لیست هایمان بسیار زیاد باشد. او گفت: ما سال نود هم دو لیست مختلف را ارائه کردیم و تعدد لیست اتفاقا می‌تواند شور انتخاباتی کشور را افزایش دهد، البته ما هنوز هم به لیست مستقل فکر نمی‌کنیم و تلاش داریم که اشتراکات بالایی داشته باشیم.

هفته آینده؛ دادگاه روح الله زم
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۰۳

دادستان تهران گفت: کیفرخواست روح الله زم صادر شده و دادگاه هفته اینده تشکیل می شود. سپاه پاسداران روز دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در بیانیه‌ای از بازداشت روح‌الله زم خبر داده بود.

میزان عیدی کارگران و کارمندان
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۰۰

در روزهای گذشته حداقل عیدی کارگری که یک سال در بنگاه اقتصادی کار کند سه میلیون و ۳۳ هزار تومان اعلام شد و بنا بر مصوبه معاون اول رییس جمهوری هر کارمند نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عیدی می‌گیرد.

حسن عباسی: تئوریسین اصلی دولت روحانی می گوید «اسلام مرده»
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۹:۱۷

حسن عباسی در یک سخنرانی در قم مدعی شد که تئوریسین اصلی دولت روحانی، آقای (سید جواد) طباطبائی است که می گوید «اسلام مرده است و علمای اسلام در 14 قرن گذشته مانده اند» و رئیس جمهوری به او جایزه ویژه فارابی را می دهد.

عباسی همچنین ادعا کرد که برخی افراد در دوران آقای خاتمی به دنبال این بودند که قم را واتیکان کرده و ولایت فقیه را از میان برداشته یا در شهر قم محدود کنند.

واژگونی اتوبوس در زنجان با ٣ کشته
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۹:۱۲

ساعت ۴.۳۰ صبح دوشنبه واژگونی اتوبوس اردبیل - تهران در آزاد راه زنجان به قزوین سه کشته  برجای گذاشت.

اورژانس شمار مصدومان را ۲۶ و پلیس ۲۱ نفر اعلام کرده.

به گفته پلیس علت حادثه خواب آلودگی و خستگی راننده  بود.

جان کری: نامزدی من در انتخابات ۲۰۲۰ صحت ندارد
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۹:۱۰

جان کری در پیامی توییتری نوشت: همانطور که به خبرنگاران گفتم، من قطعا وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نخواهم شد و هر گزارشی در غیر این صورت کاملاً نادرست است. کری در ادامه افزود: من معتقدم بایدن رییس جمهوری است که کشور ما در حال حاضر به شدت به آن احتیاج دارد، زیرا من وی را بسیار خوب می‌شناسم.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۸:۰۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان