arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

انقلاب اسلامی بالاترین تغییرات را در کشور و جهان ایجاد کرد

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس آغازگر مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و ... بوده است، گفت: امروز روحیه جهادی و انقلابی سرلوحه کار ما در نیروی انتظامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس آغازگر مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و ... بوده است، گفت: امروز روحیه جهادی و انقلابی سرلوحه کار ما در نیروی انتظامی است.

 سردار حسین اشتری در اولین همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، گفت: افتخار نیروهای مسلح به شهدا به ویژه شهید سلیمانی است و امیدواریم بتوانیم از راه و روش ایشان بهره ببریم و در جهت تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح قدم برداریم.

وی با اشاره به ایام پیروزی انقلاب ادامه داد: چهل و یک سال افتخار بالندگی پیشرفت در کشور را شاهد بودیم، انقلاب اسلامی که با هدایت حضرت امام شکل گرفت و به پیروزی رسید بالاترین تغییرات را در کشور و جهان ایجاد کرد و هیچ انقلابی را مانند انقلاب اسلامی ایران در هیچ جای دنیا نداشتیم. انقلاب ریشه در باورهای دینی مردم داشت و علت اینکه پابرجا ماند و با قدرت به مسیر خود ادامه داد به دلیل این بود که مردم با اعتقاد این مسیر را شروع کرده و ادامه دادند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: اگر این چهل و یکسال را در یک نگاه تصویر کنیم می بینیم که مشکلات زیادی سر راه انقلاب بوده است.با پیروزی انقلاب گروههای تجزیه طلب و منافقین از غرب و شرق و جنوب و شمال سر برآورده و ادعا داشتند و بعد از آن جنگ بر ما تحمیل شد و با کمترین امکانات ایستادگی کردیم. فتنه‌های متعددی در کشور بود و اتفاقاتی بعد از جنگ افتاد و توطئه های متعددی بر سر راه انقلاب و مردم بود اما با لطف خدا و رهنمودهای امام و توصیه های مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم همه خنثی شده است. این توطئه ها می توانست نظام سیاسی هر کشوری را دگرگون کند اما با عنایت الهی این انقلاب مسیر خود را شتابان طی کرده است و امیدوارم در چهله دوم انقلاب شاهد رشد و بالندگی بیشتر باشیم.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به دلیل ارتباط مستقیم در جامعه با مردم، لازم است چنین همایشی را با اندیشمندان و فرهیختگان داشته باشد تا بتواند از تجارب آنها استفاده کند.

وی با بیان اینکه فلسفه خلقت و رسالت انبیا تعالی و تکامل انسانها است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شکل می گیرد اما به فرموده رهبر انقلاب این اول راه است و یک دگرگونی و تغییر است که به خواست مردم و اراده الهی شکل می گیرد و بعد از آن باید نظام اسلامی شکل بگیرد قانون اساسی در این مرحله شکل می گیرد و قوانینی که لازم است در یک نظام اسلامی باشد شکل می گیرد. مرحله بعدی تشکیل دولت اسلامی است و دولت اسلامی شامل همه کارگزاران و ارکان می شود و ما الان در این مرحله هستیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: بعد از دولت اسلامی جامعه اسلامی است و امیدوارم در گام دوم انقلاب جامعه اسلامی را با تدابیر رهبر انقلاب شکل دهیم و به جامعه اسلامی نزدیک شویم جامعه اسلامی یعنی به غیر از حاکمان و کارگزاران همه مردم براساس حدود الهی و قوانین وضع شده زندگی خود را شکل دهند و اینجا از همه آحاد مردم توقع است و هم فرد هم خانواده و هم جامعه در تشکیل جامعه اسلامی موثر است. امیدواریم این مسیر را طی کنیم و به این حد برسیم و در سالهای آینده مردم و خانواده ها و در یک کلام جامعه اسلامی این گام را بردارد و مرحله بعدی تمدن اسلامی است که انشالله همه جهان به سمت قرب الهی و احکام الهی بروند و به سمت و سویی بروند که برای ما از سوی پیامبران ترسیم شده است.در دنیای امروز همه توجه‌ها باید به احکام الهی باشد تا هیچ شخصی نتواند خلافی انجام دهد که انشالله در دوره ظهور امام زمان اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در فرایند جامعه اسلامی و تمدن اسلامی گفت: نیروی انتظامی باید نیرویی باشد در تراز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران. نیروی انتظامی در مرحله اول باید حافظ نظم و جان مال و ناموس مردم باشد نیروی انتظامی باید نظم و امنیت را با همه ملزوماتی که لازم دارد ارتقا دهد و برای رسیدن به نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی گام های بزرگی بردارد البته در این چهل و یکسال بعد از انقلاب اسلامی نیروی انتظامی توانسته با اقداماتی که انجام داده خود را با این فرآیند حرکت دهد امروز افتخار من این است که همکاران بنده در اقصی نقاط کشور با اعتقاد جان خود را برای مردم و امنیت می دهند نیروی انتظامی با بیش از ۲۰ هزار جانباز و ۱۳ هزار شهید این مهم را ثابت کرده است. در قبل از انقلاب پلیس در خدمت طاغوت بود و برای مردم کاری نمی کرده است اما بعد از انقلاب پلیس براساس احکام الهی در خدمت مردم بوده است انصافا براساس گفته های رهبر انقلاب نیروی انتظامی از جمله نهادهای انقلابی بوده است و فرموده اند که پلیس امام زمان هستیم. البته برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی باید گام های بلندی برداشت و باید متصل به مردم و متصل به این رود که شتابان می رود شتاب بیشتری داشته باشیم.

او ادامه داد: رسالت نیروی انتظامی حفاظت از ارزشهای انقلاب اسلامی و جان و مال مردم است نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی باید خصوصیاتی از جمله مقتدر، عادل، منصف، قانونمندار، توانمند، دارای اعتماد به نفس باشد، با سلامت و درستکار از ارزشهای انقلاب اسلامی و مردم صیانت کند. در نظر سنجی هایی که صورت گرفته نیروی انتظامی رتبه بسیار خوبی را در بین دستگاههای مسئول داشته‌ است. در بین دستگاههای مسئول ما رتبه دوم هستیم در حالی که در برخی مواقع به مردم امر و نهی هم می کنیم ما هم کار سلبی و هم کار ایجابی داریم که البته این جزو وظایف ما و برای استقرار نظم و امنیت است اما با این وجود رتبه خوبی را کسب کرده ایم. امروز اعتماد مردم بالاترین سرمایه ناجا است. امروز روحیه جهادی و انقلابی سرلوحه کار ما در نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با همین روحیه جهادی توانسته خواسته های مشروع و قانونی مردم را برآورده کند ادامه داد: یکی از دستگاههایی که با هماهنگی دستگاه قضایی مبارزه جدی خود را با فساد شروع کرده است نیروی انتظامی است. ما با فساد در حوزه اقتصادی، فرهنگی و .‌.. مبارزه می کنیم امروز در اکثر کلانتری ما مراکز مشاوره راه اندازی شده است پرونده های که در کلانتریها مطرح می شود در ابتدا به دوایر مشاوره ارجاع داده می شود و بیش از ۷۰ درصد این پرونده ها منجر به صلح شده است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی گفت: پلیس در تخصصی که دارد باید حرفه ای باشد و بحمدالله این کار صورت گرفته و ما پلیس حرفه ای داریم همچنین هوشمندی در پلیس بسیار تأثیرگذار است هر حرکتی باید با فکر هوشمندی و اقتدار انجام شود. تحول گرایی شایسته سالاری و کمال گرایی باید در پلیس باشد و هر ساله پلیس این موارد را اجرا کرده و در کلام رهبر انقلاب درباره پلیس نمایان شده است.

او تاکید کرد: ما باید پلیسی داشته باشیم که در تراز جمهوری اسلامی باشد و برای رسیدن به این تراز همه اندیشمندان باید به ما کمک کنند این اراده و ظرفیت در نیروی انتظامی است و باید با همکاری و هم اندیشی اندیشمندان بتوانیم پلیسی در شأن جامعه اسلامی و تمدن اسلامی داشته باشیم.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان