arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

نتانیاهو: الحاق کرانه باختری به اسراییل پس از انتخابات انجام خواهد شد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که قصد ندارد الحاق دره اردن و شهرک‌های کرانه باختری را تا پس از زمان انتخابات پارلمانی که قرار است در اوایل ماه مارس (اسفند) برگزار شود، اجرایی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه الجمهوریه لبنان روز چهارشنبه نوشت: "بنیامین نتانیاهو " روز گذشته در مراسمی که برای انتخابات کنیست (پارلمان اسراییل) برگزار شده بود از شرکت کنندگان خواست به حزب لیکود برای پیروزی در انتخابات آینده کمک کنند.

سومین انتخابات پارلمانی اسراییل بعد از شکست در تشکیل کابینه از سوی احزاب پیروز در دو انتخابات قبل در اسفند ماه برگزار می شود.

وی برای سومین بار پی در پی از طرح آمریکا برای صلح خاورمیانه که با عنوان " معامله قرن " معرفی شده و موجب حاکمیت اسرائیل بر سرزمین های فلسطین می شود، حمایت کرد.

امریکا یکی از حامیان جنایت های اسراییل در هفت دهه گذشته علیه مردم فلسطین و دیگر کشورهای منطقه است.

در همین راستا دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی قلمداد کرده و با بازگشت آوارگان به سرزمین خود مخالفت می کند.

الحاق کرانه باختر روی اردن نیز بخشی از طرح معامله قرن است.

بسیاری از کشورهای منطقه مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. طرحی که حق و حقوق مردم فلسطین را به طور کامل نادیده گرفته است.

نخست وزیر اسراییل در ادامه مدعی شد : چنانچه در انتخابات پیروز شویم به تاریخ سازی خود ادامه خواهیم داد و پیروزی ما قانون اسراییلی را به همه جوامع یهودی در دره اردن، یهودا و کرانه باختری تحمیل خواهد کرد.

به گفته وی، حزب لیکود این فرصت عالی را از دست نخواهد داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان