arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

مصباح یزدی: مگر نگفتم موضوع را به احمدی نژاد بگویید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اخيرا آقاتهراني در يكي از جلسات انتخاباتي خود روايتي از نقش آفريني خود در خصوص ارتباط آيت‌الله مصباح و كابينه تشريح كرد كه بسيار شنيدني است.

به گزارش انتخاب، روزنامه «تهران امروز» نوشت:

هم‌‌اكنون كه در سال‌هاي آخر عمر دولت قرار داريم همه كم و بيش از رابطه محمود احمدي‌نژاد و علما در طول دولت نهم و دهم با خبر بوده و مي‌دانند كه اين رابطه بعد از شكل‌گيري دولت نهم رو به تيرگي نهاد.

دولت از كمك‌هاي ميلياردي به حوزه‌هاي علميه سخن مي‌گويد و علما از عدم رضايت مراجع تقليد و حوزه از سياست‌ها و تصميمات دولت. هر از چندگاهي نيز اين موضع گيري‌ها باعث تنش در روابط دولت و حوزه‌هاي علميه شده است تا جايي كه تنها رابط بين اين دو نهاد يعني مشاور رئيس‌جمهور در امور روحانيت نيز مجبور به استعفا شد.

البته دولت كه نشان داد كمتر به توصيه‌هاي بزرگان توجه دارد رابطه قوي با يكي از علماي قم داشت و تا قبل از خانه نشيني يازده روزه احمدي‌نژاد تنها ميزبان دولت در سفر به قم همين شخصيت برجسته بود.

با اين وجود شاگرد ويژه آيت‌الله مصباح يزدي يعني مرتضي آقاتهراني كه در دوره هشتم نمايندگي مردم تهران در مجلس را برعهده داشت،‌ارتباط نزديكي با رئيس‌جمهور دارد.

اخيرا آقاتهراني در يكي از جلسات انتخاباتي خود روايتي از نقش آفريني خود در خصوص ارتباط آيت‌الله مصباح و كابينه تشريح كرد كه بسيار شنيدني است. وي كه بعد از آيت‌الله حائري شيرازي به عنوان استاد اخلاق كابينه انتخاب شده بود گاهي براي تدريس اخلاق به كابينه مي‌رفت و از اين طريق روابط خوبي با رئيس دولت و اعضاي كابينه‌اش داشت.

بر اساس آنچه آقاتهراني گفت معمولا او روزهاي يك‌شنبه نزد آيت‌الله مصباح مي‌رفت تا مطالبي كه قرار بود روز بعدش در دولت ارائه كند را تايپ شده ارائه دهد‌ تا اگر آيت‌الله مصباح نقدي به مطالب داشت آن را اصلاح كند.

وي در ادامه به بخشنامه جنجالي دولت درباره مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره كرد و گفت كه آيت‌الله مصباح مخالف اين اقدام دولت بود و به اين خاطر از آقاتهراني خواست تا احمدي‌نژاد را از نظر منفي وي مطلع سازد. براساس گفته‌هاي آقاتهراني، احمدي‌نژاد پس از اطلاع درباره راي آيت‌الله مصباح در اين زمينه قول داد كه اين بخشنامه را امضا نكند‌اما ظاهرا رئيس‌جمهور بعد از رفتن آقاتهراني نظرش را تغيير داده و اين بخشنامه را امضا مي‌كند.

آقاتهراني در ادامه گفت: پس از این بخشنامه، آیت‌الله مصباح من را خواستند و فرمودند مگر من به شما نگفتم موضوع را به رئیس جمهور بگویید و من گفتم که به ایشان گفته‌ام که ایشان به فکر رفتند و فوق‌العاده ناراحت شدند‌. پس از اين حادثه آيت‌الله مصباح، آقاتهراني را مامور مي‌كند تا برود و مجدد با احمدي‌نژاد مذاكره كند. آقاتهراني نيز قبول مي‌كند اما شرط مي‌گذارد كه آيت‌الله مصباح فرد ديگري نيز با او روانه دولت كند كه در نهايت سقاي بي‌ريا همراه آقاتهراني نزد احمدي‌نژاد مي‌رود.

هر چند آقاتهراني به نتيجه اين مذاكرات اشاره‌اي نكرد اما مبرهن است كه نبايد نتايج مذاكرات مثبت باشد.

بعد از مخالفت‌هاي شديد حوزه علميه قم و ديگر مراجع تقليد، دولت مجبور شد بخشنامه مجوز حضور زنان در استاديوم‌هاي ورزشي را لغو كند‌ اما اين روابط هيچ گاه بهبود نيافت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
4
77
کجای این خبر شنیدنی بود؟
نظرات بینندگان