arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

نیویورک تایمز: از سال ۲۰۱۷ استفاده از اینترنت در کره‌شمالی برای دور زدن تحریم‌ها ۳۰۰ درصد افزایش یافته

بر اساس یک تحقیق جدید مشخص شد، کره شمالی استفاده از اینترنت را با هدف فرار کردن رهبری این کشور از فشار حداکثری تحریم‌های آمریکا و روی آوردن به اشکال جدید جرایم سایبری برای تقویت دولت پیونگ یانگ به شدت افزایش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در مطالعه جدید آمده که از ۲۰۱۷، سالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد اقداماتی شدید علیه کره شمالی انجام می‌دهد، استفاده این کشور از اینترنت به شدت و حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافت. قریب به نیمی از ترافیک اینترنتی این کشور اکنون از طریق روسیه است تا از وابستگی طولانی مدت خود به یک خط دیجیتالی واحد که از چین تامین می‌شود، جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش که که توسط گروه Recorded Future تهیه شده، افزایش استفاده از اینترنت یک هدف مشخص دارد آن هم دور زدن فشار مالی زیاد و تحریم‌های غرب است. در سه ساله گذشته، کره شمالی توانایی خود را در سرقت و استخراج رمزارزهای دیجیتال، مخفی کردن رد پا در به دست آوردن تکنولوژی برای برنامه‌های اتمی، عملیات سایبری و استفاده از اینترنت برای کنترل روزانه دولت ارتقا داده است.

پریسیالا موریوچی، تحلیلگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اکنون مدیریت این تحقیق را برعهده دارد، گفت:‌ آنچه این تحقیق به شما می‌گوید این است که تمام مفهوم ما در مورد چگونگی کنترل تعامل مالی کره شمالی با جهان براساس تصویری از این کشور است که در گذشته ثابت شده است. آنها در الگویی آسان برای تکرار چگونگی جابجایی مقادیر زیادی پول در سرتاسر جهان موفق شده‌اند و این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهند که تحریم‌های ما را احساس نکنند. سیستم تحریمی ما باید به روز رسانی شود.

این گزارش به حل این راز کمک می‌کند که چگونه اقتصاد کره شمالی به نظر نجات یافته و در بخش‌هایی نیز حتی رشد داشته در حالیکه آمریکا و متحدانش درباره موفقیتشان در متوقف کردن تامین ذخایر نفتی به این کشور صحبت کرده‌اند.

در این گزارش که با عنوان "چگونه کره شمالی انقلابی در اینترنت به عنوان ابزاری برای رژیم‌های سرکش به وجود آورد" به این مساله نیز اشاره دارد که سایر کشورها هم به مدل کره شمالی نگاه می‌کنند و به دنبال تکرار آن هستند.

همچنین در این گزارش آمده که اقدامات دولت کره شمالی در پنهان کردن و رمزگذاری داده‌ها و پنهان کردن فعالیت‌ها در وب بیش از هر زمان دیگری پیچیده است. بسیاری از دانشجویان کره شمالی در چین و هند یاد گرفته‌اند تا داده‌هایی را که برای بهبود برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ یانگ به درد می‌خورد، استخراج کنند.

همچنین کره شمالی با پنهان کردن ترافیک اینترنت، به منظور سرقت داده‌ها از شبکه‌های اهداف مشکوک یا به عنوان ابزاری برای دور زدن کنترل محتوای تحمیل شده توسط دولت استفاده می‌کند که نظیر همان روش‌هایی است که هکرهای چینی و روسی استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان