arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰

موج جديد بارش برف و باران در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به آغاز مجدد بارش برف و باران در كشور نسبت به آبگرفتگي معابر و اختلال تردد در حداقل 21 استان كشور هشدار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مهندس عبدالرضا اميدوار شهري با اشاره به نقشه‌هاي پيش‌يابي گفت: بر اين اساس سامانه بارشي كه روز جمعه در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و برخي مناطق مركز فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در اين مناطق شد تا اواخر جمعه از مرزهاي شرقي كشور خارج مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه تا روز دوشنبه در برخي نقاط جنوب شرق و شرق در بعضي ساعات وزش باد شديد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد افزود: از اواخر جمعه با ورود سامانه بارشي ديگري به كشور ابتدا در غرب و شمال غرب بارش برف و باران شروع شده و بتدريج گستره بارش‌ها به جنوب غرب، دامنه‌هاي زاگرس، دامنه‌هاي جنوبي البرز و برخي نواحي مركزي و نيمه شرقي كشور نيز مي‌رسد.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: از اواسط روز يكشنبه بتدريج بارش‌ها به نوار شمالي كشور محدود خواهد شد و در اين روز با نفوذ جريانات شمالي بارش‌ها در سواحل شمالي كشور تشديد شده و دماي هوا در نيمه شمالي كشور كاهش محسوس خواهد داشت. همچنين تا دوشنبه خليج فارس و درياي عمان مواج مي‌باشد.

وي به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور اشاره كرد و به ايسنا گفت: بر اين اساس در روز شنبه در استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، خراسان جنوبي، كرمان، شمال و شرق خوزستان و با شدت كمتر در استان‌هاي البرز، تهران و شمال سمنان به سبب بارش برف در مناطق سردسير اختلال در تردد جاده‌اي و به سبب بارش باران در مناطق گرمسير آبگرفتگي معابر پيش‌بيني مي‌شود. همچنين طي روز يكشنبه نيز بارش برف در استانهاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، خراسان رضوي و با شدت كمتردر شمال استانهاي سمنان، تهران و البرز سبب اختلال در تردد جاده‌اي خواهد شد.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: بر اين اساس در روز شنبه آسمان تهران بتدريج ابري گاهي با بارش باران و برف و وزش باد پيش‌بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2 و 13 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. همچنين در روز يكشنبه نيز آسمان پايتخت ابري با بارش باران و برف گاهي وزش باد در بعدازظهر كاهش ابر خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با حدود 4 درجه كاهش به 1- و 9 خواهد رسيد.
نظرات بینندگان