arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

استقبال امریکا و اروپا از نامه ایران/هیلاری: این پاسخ ایران همان است که منتظرش بودیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده و کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، از اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات استقبال کردند

به گزارش انتخاب، هیلاری کلینتون و کاترین اشتون که در واشینگتن در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بودند، اظهار داشتند که پاسخ ایران به اشتون برای از سرگیری مذاکرات را بررسی کرده‌ و درباره آن گفت‌وگو کرده‌اند.

هیلاری کلینتون گفت: «این پاسخ دولت ایران همان است که منتظر آن بودیم و اگر ما (مذاکرات) را آغاز کنیم، این مذاکرات باید تلاشی مستمر باشد که منجر به نتیجه شود.»

 وزیر خارجه ایالات متحده تصریح کرد: «اگر بنا شد که ادامه بدهیم ما باید اطمینان یابیم که، شاهد تلاش مستمر ایران در میز مذاکره باشیم تا وقتی که به نتیجه‌ای برسیم و ایران پایبندی خود به تعهدات بین‌المللی‌اش را نشان دهد.»

هیلاری کلینتون که در وزارت خارجه آمریکا سخن می‌گفت، افزود: «ما همه این عوامل را ارزیابی می‌کنیم اما به نظر من، آنچه مشخص است ... این است که ما بر این باوریم  این گامی مهم است و ما از این نامه استقبال می‌کنیم.»

کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، نیز در این کنفرانس خبری اظهار داشت که وی «محتاط» و در عین حال به از سرگیری مذاکرات «خوشبین» است.

کاترین اشتون گفت: «به نظر من، این امری مثبت است که می‌بینیم این نامه به دست ما رسیده و این امکان وجود دارد که ایران خواستار از سرگیری مذاکرات باشد.»

آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه، نیز روز پنجشنبه با استقبال از پاسخ ایران به کاترین اشتون برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت که این ممکن است آغاز گشایشی از سوی ایران باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
4
33
آمریکا کشوری نیست که مثله بعضی از کشوورها دو رو باشه به قوله معروف یا زنگیه زنگ یا رومیه روم یا حالا برعکس! آخره شبه حال ندارم دوباره بنویسم !
نظرات بینندگان