arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

تسلا ارزان ترین باتری را برای خودروهای برقی خریداری خواهد کرد؟

برخی خبرها حکایت از این دارد که قرار است خودرو جدید تسلا  نسبت به خودروهای برقی پورشه و جنرال موتورز  با هزینه باتری پایینی تولید شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی خبرها حکایت از این دارد که قرار است خودرو جدید تسلا  نسبت به خودروهای برقی پورشه و جنرال موتورز  با هزینه باتری پایینی تولید شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سال گذشته، یک باتری وسیله نقلیه الکتریکی ساخته شده با انواع باتری های تسلا ، تقریباً 25٪ الی 60٪ کمتر از بسته های باتری مورد استفاده توسط شرکت هایی مانند پورشه ، جنرال موتورز ، و بی ام و هزینه خواهد داشت.

براساس برآوردهای مشاوران تحقیقات انرژی Cairn اگر به این آمارها تکیه کنیم، تسلا در مقایسه با رقبایی مانند جنرال موتورز و پورشه می تواند از مزیت بالایی برخوردار باشد. این شرکت گفت که یک باتری وسیله نقلیه الکتریکی ساخته شده از سلول های استوانه ای یا به عبارتی همان  باتری که مورد توجه تسلا است، در سال گذشته 158 دلار در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) هزینه داشت. ب

سته های باتری ساخته شده با سلول های کیسه ای ، مانند نمونه های مورد استفاده در پورشه تایکان و شورولت بولت EV ، سال گذشته 200 دلار در هر کیلو وات ساعت ساعت و سلول های منشوری مانند آنهایی که توسط بی ام و استفاده می شود ، به ازای هر کیلووات ساعت 253 دلار آمریکا هزینه دارد.

سام جف ، مدیرعامل Cairn در این خصوص گفت: شرکتهایی که باتری خریداری می کنند و می فروشند ، به ندرت قیمت ها را فاش می کنند ، بنابراین تحقیق در این زمینه بسیار دشوار و قیمت ها به شدت متغیر است. اما قیمت تخمین زده شده برای بسته های باتری ساخته شده از هر سه نوع سلول از سال 2016 به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

قیمت پایین تر  باتری می تواند تأثیر قابل توجهی در قیمت مناسب وسایل نقلیه الکتریکی داشته باشد و در نتیجه حتی ممکن است تعداد خریداران خودرو تسلا را افزایش دهد.

نظرات بینندگان