arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا استعفا داد

به دنبال مشکل به وجود آمده در شمارش آرای انتخاباتی دموکرات های آمریکا در ایالت آیووا، «توری پرایس» رئیس ایالتی این حزب با قبول مسئولیت این اتفاق، از سمت خود کناره گیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، «توری پرایس» رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووای آمریکا طی نامه‌ای به کمیته مرکزی حزب دموکرات در این ایالت نوشت: حقیقت این است که دموکرات‌ها شایسته برگزاری بهتر انتخابات از آنچه که روی داد هستند. به عنوان رئیس حزب دموکرات در آیووا از این موضوع متأسف هستم و مسئولیت تمامی مشکلات و آنچه که در انتخابات درون حزبی روی داد را بر عهده می‌گیرم.
وی از انتخاب یک رئیس موقت در جلسه ویژه روز شنبه کمیته مرکزی این حزب خبر داد که از جمله وظایفش بازشماری آرای انتخابات مقدماتی در روز سوم فوریه (هشتم بهمن) خواهد بود.
پس از آن که نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در آیووا با تاخیر بسیار اعلام شد، مقامات ایالتی این حزب اعلام کردند که مشکل در نرم افزار شمارش آرا بوده است.

مردم ایالت آیووا با برگزاری رأی‌گیری درون حزبی در این ایالت، زنگ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به صدا درآوردند، اما تأخیر دموکرات‌ها در اعلام نتایج ایالتی، موجب نگرانی و تردید شد. این مسئله با حاشیه‌های بسیاری نیز همراه بود و «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا بارها در صفحه توییتر خود حزب دموکرات را به دلیل این موضوع مورد تمسخر قرار داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان