arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ترامپ اختیار جنگ با ایران را از دست داد / «دشمن تلاش می‌کرد تا سردار سلیمانی در مقابل رهبری بایستد» / تمدید معافیت عراق از تحریم ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ترامپ اختیار جنگ با ایران را از دست داد / «دشمن تلاش می‌کرد تا سردار سلیمانی در مقابل رهبری بایستد» / تمدید معافیت عراق از تحریم ایران

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ترامپ اختیار جنگ با ایران را از دست داد
مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای دوحزبی را تصویب کرد که به موجب آن رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

درمان ۵ هزار نفر از مبتلایان کرونا در چین

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش داد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا که درمان و از بیمارستان مرخص شده اند به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است. این کمیسیون در گزارش خود آورده است: از میان شمار کل متبلایان که ۶۰ هزار و ۱۰۷ نفر تا امروز هستند ۵ هزار و ۶۸۰ نفر درمان شده اند. این آمار رسمی دولتی چین تایید می کند که شمار مبتلایان درمان شده در روز پنجشنبه در مقایسه با یک روز قبل از آن نزدیک به ۱ هزار نفر افزایش یافته است.

سردار نقدی: دشمن تلاش می‌کرد به حاج قاسم سلیمانی القا کند که می‌تواند در مقابل رهبری بایستد

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خستگی ناپذیری و مجاهدت از ویژگی‌های بارز مکتب شهید سلیمانی است و اگر چه دشمن تلاش می‌کرد با جنگ روانی به حاج قاسم سلیمانی القا کند که شخصیتی بزرگ است و می‌تواند در مقابل رهبری بایستد، اما ایشان تا آخرین لحظه اعلام کرد که من سرباز ولایت هستم.

جهش ۲۵۰ تومانی قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸ نسبت به روز چهارشنبه ۲۵۰ تومان افزایش یافت و به ۱۳۸۵۰ تومان رسید. این بالاترین قیمتی است که در صرافی‌های بانکی در بهمن ماه ثبت شده است. کمترین قیمت دلار در بهمن ماه ۱۲۹۵۰ تومان بوده است. همچنین صرافی‌های بانکی امروز دلار را با قیمت ۱۳۴۵۰ تومان از مردم می‌خرند. این صرافی‌ها امروز قیمت یورو را ۱۵۱۰۰ و قیمت خرید آن را ۱۴۸۵۰ تومان اعلام کرده اند.

مرگ ٢۴٢ نفر در یک روز / آمار قربانیان کرونا به ۱۳۱۰ نفر رسید

چین در تازه‌ترین گزارش خود درباره تلفات کرونا اعلام کرد که شمار قربانیان این ویروس مرگبار به یکهزار و ۳۱۰ نفر افزایش یافته است. کمیسیون استان «هوبی» اعلام کرد که تنها در روز چهارشنبه ۲۴۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. همچنین شمار مبتلایان به این ویروس در هوبی نیز با ۴۴ درصد افزایش به ۴۸ هزار و ۲۰۶ نفر افزایش یافته است و در عین حال سه هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان مرخص شده‌اند.

آمریکا معافیت عراق از تحریم گاز و برق ایران را تمدید کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ۲ مقام عراقی گزارش داد که آمریکا معافیت عراق از تحریم گاز و برق ایران را برای ۴۵ روز دیگر تمدید کرده. این ۲ مقام عراقی گفتند: واشنگتن به شرطی این معافیت را تمدید کرده است که بغداد جدول زمانی برای کاهش وابستگی خود به واردات گاز از ایران را تهیه کند. این ۲ مقام عراقی اضافه کردند که آمریکا این احتمال را مطرح کرده است که اگر این جدول زمانی ارائه شود، معافیت‌ها تا دوره‌ای طولانی‌تر نیز تمدید شود. معافیت پیشین آمریکا که در ماه اکتبر (مهر ماه) صادر شده بود، ۱۲۰ روزه بود و هفته جاری اعتبار آن به پایان می‌رسد.

نظرات بینندگان