arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

درخواست آقاتهرانی و محصولی برای حذف قالیباف از سرلیستی شورای ائتلاف/حدادعادل مخالفت کرد

به نوشته خبرگزاری فارس، آخرین پیشنهاد قالیباف برای وحدت نیز رد شد و در نهایت اصولگراها با دو لیست به صحنه انتخابات مجلس یازدهم وارد می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست آقاتهرانی و محصولی برای حذف قالیباف از سرلیستی شورای ائتلاف/حدادعادل مخالفت کردفارس نوشت: بعد از چندین جلسه و پیشنهادهای مختلف در نهایت اصولگرایان با ۲ لیست به انتخابات وارد می شود. این درحالی است که واپسین تلاش های برای وحدت لیست ائتلاف تهران با جبهه پایداری به نتیجه نرسید.

بعد از انتشار لیست اولیه ائتلاف اصولگرایان، محمدباقر قالیباف اعلام کرد به جهت شرایط اقتصادی کشور لازم است تعداد نامزدهای اقتصادی در لیست بیشتر شود و لذا ائتلاف اصولگراها، مجددا با ترکیب ۹ نفره وارد شور و تصحیح لیست قبلی شد.

در همین فاصله حجت الاسلام آقاتهرانی در مصاحبه ای اعلام کرد که جبهه پایداری حاضر است بر سر اصول مشترک و شاخص های اصولی با ائتلاف به وحدت برسد و در اینصورت از انتشار لیست مجزا خودداری خواهند کرد. پیرو این مصاحبه قالیباف در یک توئیت از این موضع استقبال و اعلام کرد که لیست ائتلاف هنوز نهایی نشده است و برای وحدت آماده مذاکره ایم.

بنا به روایت ها در جریان مذاکره، درخواست اصلی آقایان آقاتهرانی و محصولی برای ارائه فهرست مشترک حذف قالیباف از فهرست نهایی بود.

حدادعادل با این پیشنهاد مخالفت می کند و پیشنهاد دیگری می دهد که درصورت لیست مشترک، ائتلاف با سرلیستی قالیباف منتشر شود و پایداری با سرلیستی آقاتهرانی که این پیشنهاد نیز از سوی محصولی و آقاتهرانی رد می شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف پیشنهاد دیگری می دهد و اعلام می کند حاضر است از لیست کناره گیری کند و به صورت مستقل و منفرد در انتخابات شرکت کند. لیست جبهه انقلاب نیز ۲۹ نفره منتشر شود که این نیز مورد موافقت ائتلاف قرار نمی گیرد و در نهایت نتیجه این می شود که اصولگرایان در انتخابات ۹۸ با ۲ فهرست شرکت می کند.

ساعتی قبل فهرست نهایی جبهه پایداری در تهران منتشر شد و ائتلاف نیروهای انقلاب نیز قرار است تا ساعاتی دیگر فهرست نهایی خود را اعلام کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
-
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
ههههه کسی میدونه حداد عادل چه سودی برای مملکت داره که اون بالاست
نظرات بینندگان