arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

استاندار تهران: تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است / در حوزه هایی که نیرو کم است، باید ترکیبی از نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش و بسیج در این زمینه اقدام کنند

«انوشیروان محسنی بندپی» در بیست و چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران افزود: در حوزه های انتخابیه ای که فرمانداران با کمبود نیرو برای حفاظت از امنیت صندوقها مواجه باشند، باید با ترکیبی از نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش و بسیج در این زمینه اقدام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران گفت: طبق قانون، تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است و همه فرمانداران باید در این زمینه با این نیرو همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، «انوشیروان محسنی بندپی» در بیست و چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران افزود: در حوزه های انتخابیه ای که فرمانداران با کمبود نیرو برای حفاظت از امنیت صندوقها مواجه باشند، باید با ترکیبی از نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش و بسیج در این زمینه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تامین امنیت و سلامت انتخابات از وظایف ذاتی ستاد انتخابات از جمله در استان تهران است تا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن آرای مردم محقق شود.

محسنی با تاکید بر لزوم تقویت راههای مشارکت مردم در انتخابات، بر ایجاد فضای رقابتی در آن تاکید کرد و گفت: پس از ۴۱ سال مردم هنوز دلبسته نظام و انقلاب هستند و برگزاری انتخابات پرشور قدرت چانه زنی کشور را در صحنه بین المللی بالا می برد.

استاندار تهران افزود: ملاک رای تکراری سامانه احراز هویت است و نه مهر شناسنامه و مجریان انتخابات باید تلاش کنند تا این سامانه در روز رای گیری بخوبی فعالیت کند.

وی یادآور شد: در این انتخابات می توانستیم به سمت شمارش الکترونیکی آرا حرکت کنیم اما متاسفانه این روند مورد تایید قرار نگرفت.

محسنی بندپی از خرد جمعی و جریان سازی رسانه ای به عنوان ابزارهای مشارکت بالای مردم در انتخابات یاد کرد و از مسئولان حوزه های انتخابیه خواست در این زمینه تلاش کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان