arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۵ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وال‌استریت‌ژورنال: احتمال برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در روز ۷ اسفند
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۰:۱۳

یک خبرنگار آمریکایی مدعی شده جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام ممکن است در روز ۷ اسفندماه برگزار شود.

موسوی: شرکت های خارجی که با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک کرده اند بدانند بازگشت به ⁧‫بازار ایران بسیار سخت خواهد بود
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۲:۳۶

سید عباس موسوی ، سخنگوی وزارت خارجه در پیامی توییتری نوشت: برخی شرکت های خارجی که در سالها و ماههای اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک کرده اند بدانند بازگشت به ⁧‫بازار ایران بسیار سخت خواهد بود.

رحیم پور ازغدی: در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند مخالفان قانون اساسی در انتخابات شرکت کنند؛ اصلا بیجا می‌کند که چنین کسی وارد مجلس شود / در نظام سرمایه داری، روسای جمهور همه مترسک هستند
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۱:۴۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند مخالفان قانون اساسی و مبانی آن کشور در انتخابات شرکت کنند، گفت: در ایران هم عقلانی و منطقی نیست کسی که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول ندارد وارد مجلس شود.

برف و کولاک راه دامغان به کیاسر مازندران را بست
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۱:۴۵

حسین ابوطالبی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان گفت: راه استان سمنان به استان مازندران در محور دامغان به کیاسر به دلیل بارش برف و کولاک بسته است.

وال‌استریت‌ژورنال: احتمال برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در روز ۷ اسفند
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۱:۴۴

یک خبرنگار آمریکایی مدعی شده جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام ممکن است در روز ۷ اسفندماه برگزار شود.

گزارش رسمی کاخ سفید به کنگره درباره ترور شهید سلیمانی/ ادعای ترامپ زیر سوال رفت
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۹:۳۵

گزارش رسمی کاخ سفید به کنگره درباره دلایل ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهارات دونالد ترامپ منافات دارد.

۶ نفر بر اثر حوادث ناشی از برف در گیلان جان خود را از دست دادند
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۸:۳۱

مدیرکل بحران استانداری گیلان گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی ؛ شش نفر براثر حوادث ناشی از برف در استان جان خود را از دست داده اند.

واکنش جبهه پایداری به گزارش «فارس»: در رسانه سخن از وحدت می‌کنند، در عمل تلاش برای جدایی لیست‌ها را پیگیرند
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۷:۲۵

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار جوابیه ای به خبرگزاری فارس به تبیین وقایع رخ داده شده پیرامون وحدت پرداخت.

تغییرات لیست اولیه و نهایی شورای ائتلاف /۶ کاندیدا تغییر کرد، قالیباف راضی شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۶:۲۷

شورای ائتلاف در نهایت یک روز پس از انتشار لیست جبهه پایداری لیست نهایی خود را منتشر کرد، لیستی که در مقایسه با لیست اولیه شش تغییر و جابجایی را شاهد است.

راهداری گیلان: بازگشایی ۹۰ درصد راه‌های روستایی گیلان تا امشب / برق ۲۳۲ هزار مشترک وصل شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۶:۲۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از بازگشایی 90 درصد راه‌های اصلی روستایی استان گیلان تا پایان امروز خبر داد و عنوان کرد: همزمان با بارش برف سنگین و کولاک شدید در سراسر گیلان 53 گروه و اکیپ راهداری به همراه 320 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در بحران برف اخیر تلاش‌های زیادی برای بازگشایی راه‌های استان انجام دادند.

کاهش محسوس دما در تهران از فردا
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۵:۲۵

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام اینکه صبح فردا شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

صدیقی: اگر کسانی مردم را به انتخابات دلسرد کنند، وجدانشان به آنها چه می‌گوید؟ مگر مرگ نیست؛ چرا رعایت نمی‌کنیم؟ / برخی می‌خواهند بین جمهوریت و اسلام بالا و پایین کنند
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۴:۲۳

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: این امر که در اول انقلاب با فرمان انقلاب جلوی تانک ایستادید و به فرمان امام هشت سال جوانانتان را فرستادی همین امام گفتند مردم همیشه پای صندوق رای حضور داشته باشند و رهبر انقلاب با تبیین از شما خواستند پای صندوق رای حضور پیدا کنید. مجلس باید در طراز این عظمت باشد و در طراز خون شهید سلیمانی و نمایندگانی که امین انقلاب باشند و با چشم و ابروهای بیگانگان توافق نامه امضا نکنند و به وزرای پرونده دارد رای ندهند. در انتخابات شورای شهر به افراد مشکل دار اجازه حضور ندهند و چشم نبندند و حزبی رای بدهند. مجلسی می‌خواهیم که دولت را کنترل کند و مردم به آن مجلس دل ببندند.

هشدار پلیس: بارش برف در محورهای شمال و شمال غربی کشور / رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۸

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای بارش برف در اواخر وقت روز جمعه و شنبه در محورهای شمالی کشور، به همه رانندگانی که در این روزها قصد تردد در محورهای شمالی دارند تاکید کرد حتما تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مقامات ایرانی و اماراتی سپتامبر گذشته «محرمانه» دیدار کردند
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۷

یک رسانه آمریکایی می‌گوید امارات سپتامبر سال میلادی گذشته به دنبال این بوده که با فاصله گرفتن از اتحاد آمریکایی، از در صلح‌طلبی با ایران وارد شود.

اخذ مالیات برای کاهش التهابات بازار خودرو
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۷

یک منبع آگاه گفت که اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو برای کاهش تقاضای سوداگرانه در دستور کار قرار دارد.

پلوسی: تصمیم ترامپ برای خصومت با ایران، جان نظامیان ما را به خطر می‌اندازد
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۶

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جوانب تصویب قطعنامه محدود کردن اختیارات جنگی رئیس جمهور این کشور در برابر ایران را تشریح کرده و آن را در راستای حفاظت از امنیت مردم آمریکا تلقی کرد.

بازگشت وحشت کرونا به بورس‌های جهانی
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۶

با افزایش تلفات ویروس کرونا، شاخص‌های بورسی ریزشی شدند.

سردار جلالی: منشاء حمله سایبری اخیر به کشور آمریکا بود / این حمله برای امکان سنجی حمله بزرگتری انجام شد / سال گذشته ۱۳۰ رزمایش در فضای سایبر انجام دادیم
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۵

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: حمله اخیر سایبری به کشور برای امکان سنجی حمله بزرگتری انجام شد و ما تحلیل می‌کنیم منشاء این حمله که از نوع دیداس بود آمریکا باشد که البته جلوی این حمله گرفته شد.

آمار جهانی قربانیان کرونا به ۱۴۸۶ نفر رسید / سومین مرگ خارج از چین در ژاپن ثبت شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۳:۳۲

روز گذشته ۱۲۱ نفر در چین و ۱ نفر در ژاپن جان خود را براثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند که آمار جهانی قربانیان این بیماری را به یک هزار و ۴۸۶ رساند.

عربستان: دیدار نتانیاهو و بن سلمان در دستور کار نیست
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۱۰

وزیر امور خارجه عربستان اخبار منتشر شده درخصوص احتمال دیدار بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان را رد کرد. فیصل بن فرحان گفت که انجام چنین دیداری به هیچ وجه در دستور کار نیست. وی گفت: سیاست عربستان از ابتدای درگیری فلسطین و اسرائیل کاملا واضح بوده و ریاض و تل‌آویو هیچ روابطی با هم ندارند و عربستان همواره کنار فلسطین بوده و خواهد بود. بن فرحان تصریح کرد که عربستان و اتحادیه عرب همواره تاکید داشته‌اد که در صورت ایجاد راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین، آماده عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند اما تا آن زمان سیاست‌های عربستان ثابت خواهد بود.

استاندار گیلان: تا فردا عمده مشکل برق حل و راه‌ها باز می‌شود
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۱۰

استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی ۳۵ درصد از مسیرهای روستایی تا صبح امروز گفت: این میزان با افزایش ماشین آلات و امکانات راهداری تا کنون به ۷۰ درصد رسیده است. ارسلان زارع ابراز امیدواری کرد : عمده راههای روستایی باقیمانده نیز تا فردا شب بازگشایی شود. زارع عنوان کرد: مشترکان بدون برق در حال حاضر به ۲۶ هزار مشترک رسیده است که تا فردا عمده مشکل این بخش هم حل می شود. وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش خفیف برف برای روز شنبه در ارتفاعات گفت: همه مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از روز شنبه در استان دایر است و ادارات هم همچنان به روال عادی فعالیت خود ادامه می دهند.

مطهری: جایگاه «جمهوریت» را محدود کرده ایم
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۹

علی مطهری در خصوص جایگاه «جمهوریت» در انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوریت در قانون اساسی جایگاه بلندی دارد. ولی ما در عمل، آن را محدود کرده ایم و با رفتارهایی که داشته ایم مقداری آسیب دیده است. نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه الآن مجلس در جایگاهی که قانون اساسی برای آن تعیین کرده نیست و باید به جایگاه خودش برگردد، افزود: برای این موضوع ابتدا باید اصلاحی در قانون انتخابات انجام شود. البته شرکت فعال مردم در انتخابات هم می تواند تأثیرگذار باشد.

پایان کار ال جی و سامسونگ در ایران
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۹

بدنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.

وزیر کشور: تاکید کردیم فضای تبلیغاتی را تقویت کنند تا مشارکت در انتخابات بالا برود
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۷

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان همایش استانداران گفت: یکی از مسائل محوری در جلسه امروز موضوع مشارکت و الزامات افزایش مشارکت بود. البته موضوع مشارکت به صورت مستقیم در دستور کار وزارت کشور نیست و نهادهای تبلیغاتی و رسانه ای و کسانی که تریبون دارند و همچنین خود نامزدها و احزاب و گروه ها و ستادهای نامزدها، باید در این زمینه فعال باشند. وزیر کشور ادامه داد: با این وجود، به استانداران و فرمانداران، باتوجه به نقش هماهنگ کنندگی که در این حوزه دارند، تاکید و توصیه شد که فضای تبلیغاتی و امکانات رسانه ای و دعوت به مشارکت از طریق مراجع و گروه های مرجع در استان های خود را تقویت کنند تا انتخابات با مشارکت بالایی برگزار شود.

تولید نفت ایران به ۲ میلیون و ۸۶ هزار بشکه رسید
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۶

اوپک تولید نفت ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی را ۲ میلیون و ۸۶ هزار بشکه در روز اعلام کرد که این رقم نسبت به ماه قبل از آن ۹ هزار بشکه کاهش داشته است. اوپک همچنین در این گزارش متوسط قیمت نفت سنگین ایران را در ماه ژانویه ۶۲ دلار و ۶۱ سنت اعلام کرده که نسبت به ماه پیش از آن ۱.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ورود سپاه، ارتش و بسیج به تامین امنیت انتخابات
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۵

استاندار تهران گفت: طبق قانون، تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است و همه فرمانداران باید در این زمینه با این نیرو همکاری کنند. «انوشیروان محسنی بندپی» گفت: در حوزه های انتخابیه ای که فرمانداران با کمبود نیرو برای حفاظت از امنیت صندوقها مواجه باشند، باید با ترکیبی از نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش و بسیج در این زمینه اقدام کنند.

آمار قربانیان کرونا به ۱۴۸۶ نفر رسید
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۴

روز گذشته ۱۲۱ نفر در چین و ۱ نفر در ژاپن جان خود را براثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند که آمار جهانی قربانیان این بیماری را به یک هزار و ۴۸۶ رساند. مقام‌های چین بامداد سه‌شنبه اعلام کردند که طی روز گذشته ۱۱۶ نفر در استان هوبی مرکز شیوع ویروس کرونا جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست دادند. همچنین، در کل کشور چین ۱۲۱ نفر در روز گذشته بر اثر این بیماری جان باختند و سومین مورد از کشته‌های خارج از چین در ژاپن ثبت شد. با ثبت این آمار جدید، تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به یک هزار و ۴۸۳ نفر و در سراسر جهان به یک هزار و ۴۸۶ نفر رسید. در حال حاضر بیش از ۶۵ هزار نفر در سراسر جهان به بیمار جدید کرونا مبتلا هستند که اکثریت آن در کشور چین است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۰:۴۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان