arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ادعای پمپئو: کنفرانس مونیخ نشست مفیدی برای بحث درباره ی مقابله با ایران خواهد بود

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد، مدعی شد که از جمله بحث‌ها در این کنفرانس مسئله مقابله با ایران خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وی پس از ورود به آلمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در پیامی توییتری با اعلام این مطلب افزود : خوشحالم که برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۰ در آلمان هستم. این کنفرانس نشست مفیدی برای بحث درباره امنیت مشترک، مقابله با ایران و تقویت روابط آمریکا- اروپا خواهد بود.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که ولفگانگ ایشینگر رییس این اجلاس پیش از آغاز رسمی اجلاس مونیخ نسبت به "ناکامی غیرقابل بخشش" جامعه جهانی در حل و فصل مناقشات مختلف در جهان چون تنش‌ها در سوریه نارضایتی شدید خود را ابراز کرد و افزود، ما شاهد بحران‌های و رویدادهای ناگوار بیشتری فراتر از تصور افراد در جهان هستیم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

شهید سلیمانی در این سفر حامل پیامی برای عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق در ارتباط با رایزنی های این کشور برای حل مشکلات در منطقه بین کشورهای مختلف بود.

مجلس سنای آمریکا 24 بهمن ماه قطعنامه‌ای دو حزبی را تصویب کرد که به موجب آن رییس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

در این قطعنامه که با ۵۵ رای موافق و ۴۵ رای مخالف تصویب شد، تصریح شده است کنگره هیچ وضعیت جنگی را نسبت به ایران اعلام نکرده است و مجوز قانونی برای استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هم به تصویب نرسیده است.

مقامات جهان روز جمعه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در جنوب آلمان گردهم آمدند و این در حالی است که رییس این کنفرانس از جامعه جهانی به دلیل ناکامی در حل‌ و فصل تنش‌ها و مناقشات بین المللی انتقاد کرد.

به گزارش تارنمای شبکه دویچه وله، اجلاس سالیانه امنیتی مونیخ در حالی در این شهر از ساعت ۱۴ به وقت محلی ( ۱۶ و ۳۰ به وقت ایران ) آغاز به کار می کند که مقامات ارشد جهان از جمله امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، وانگ یی وزیر خارجه چین و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در این نشست شرکت کنند.

همچنین قرار است در بحبوحه تنش ها در شمال غرب سوریه، وزرای خارجه روسیه و ترکیه در حاشیه این کنفرانس دیدار و گفت و گو کنند. از جمله مسائل دیگر مورد بحث در این کنفرانس مسئله صلح با گروه طالبان در افغانستان و همچنین "معامله قرن" پیشنهادی از سوی آمریکا است.

این اجلاس عصر جمعه ( امروز) به طور رسمی آغاز به کار می‌کند و تا یکشنبه ۲۷ بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان