arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۹۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ابتکار:‌ دولت به زنان به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی تلاش بسیاری کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی تلاش بسیاری کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد.

معصومه ابتکار روز شنبه در نشست زنان ایرانی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: دولت به زنان ایرانی به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده است و در سیاست‌گذاری های در مورد زنان همواره بر اساس سیره نبوی عمل کرده نه بر اساس اسناد خارجی.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان همواره در کنار مردان به تلاش و فعالیت در عرصه های مختلف جامعه مشغول و منشا امید و زندگی به خانواده و فرزندانشان بوده و سرآمد اخلاق علمی و معنوی هستند که بی تردید این توان افزایی زنان ایرانی الگوی جهانیان است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت در سیاست گذاری ها، برنامه های جامع را در هر استان و بخش برای عدالت جنسیتی برای نخستین بار دارد، بطوریکه در این زمینه ۱۷۲ شاخص تعیین کرده که با خط کش تحقق عدالت سنجیده می شود.

ابتکار ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از شاخصه ها عنوان شده که در هر شهرستان برای رسیدن به عدالت جنسیتی، زنان به چه مقدار فضای ورزشی دسترسی دارند و یا در شاخصه های مختلف به وضعیت زنان روستایی، دختران جوان و زنان زندانی و غیره پرداخته شده و دستگاهها برای اجرایی شدن این برنامه ها هماهنگ هستند.

وی افزود: برای اولین بار در کشور سیاست های حامی خانواده با محوریت زن شکل گرفته که به مهارتهای ارتباطی و استحکام خانواده ایرانی کمک می کند.

ابتکار تاکید کرد: بسیج اجتماعی و استفاده از ظرفیت های جامع برای تحقق عدالت جنسیتی، به زندگی بهتر خانواده ها کمک می کند و زنان محور اصلی این سرمایه های اجتماعی هستند.

نشست «زنان ایرانی» امروز(شنبه) به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشور آغاز شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
مهمترین خواسته جامعه زنان احترام است که فعلا در هیچ سطحی رعایت نمیشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
دولت احتمالا این کار را نکرده اما این یک فرهنگ است که در تمام سطوح جامعه وجود دارد و ما متاسفانه درگیر آن هستیم
و مشکل اینجاست که قوانین از ما حمایت نمی کند یعنی همکار مرد شما می تواند هر بلایی به سرتان بیاورد اما شما به عنوان یک زن نمی توانید حقوقتان را پیگیری کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
دقیقا زن بودن یعنی شهروند درجه 2 بودن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
از عجایب روزگار !!وزارت پیشکشتان، نمیگذارند رشد کنند تا به شایستگی لازم دست یابند. دولت هم هیچ کاری از دستش بز نمیآید. شما حتی نتوانستید زن را در نهاد خانواده و قرار داد ازدواج بصورت یک فرد مستقل و همسنگ مرد ببینید. زن در قرن بیست و یکم و در جامعه ما فرودست است تا جائیکه مجبور است حق فسخ قرار داد ازدواجش را به طرف معامله بسپارد! آنهم مادام العمر و جالبتر اینکه طرف درجه اول این قرار داد نتنها حق فسخ یکطرفه دارد بلکه حق دارد همزمان با زنهای دیگر هم وارد قرار داد تازه بشود چه پنهانی چه آشکار!
نظرات بینندگان