arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

آیا بلومبرگ نامزدهای دموکرات آمریکا را پشت سر می گذارد؟

نتایج یک نظرسنجی جدید از پیشی گرفتن مایکل بلومبرگ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از جو بایدن و دیگر نامزدهای دموکرات در ایالت فلوریدای آمریکا حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تارنمای هیل، پیشتازی بلومبرگ در جلب حمایت رای دهندگان این ایالت تاثیرگذار در حالی است که بیشتر رقبای او هنوز کارزارهای انتخاباتی خود را در این ایالت آغاز نکرده اند.

نظرسنجی موسسه سن پیترزبورگ در ایالت فلوریدای آمریکا نشان می دهد که حمایت از بلومبرگ در این ایالتِ برخوردار از انرژی های خورشیدی، ۲۷.۳ است که در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که اواخر ماه گذشته میلادی انجام شد ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

اما از میزان حمایت از بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در این ایالت کاسته شده و با کاهش بیش از ۴۱ درصدی در مقایسه با دی ماه (ژانویه) میزان حمایت از او در این ایالت اکنون به ۲۵.۹ درصد رسیده است.

پته بوتیجیج شهردار پیشین «ساوت بند» از ایالت ایندیانا و برنی سندرز نامزد مستقل از ایالت ورمونت در این ایالت آمریکا در جایگاه سوم قرار گرفتند و به ترتیب حمایت ۱۰.۵ و ۱۰.۴ درصد از رای دهندگان را کسب کردند. ایمی کلوبشار دیگر نامزد دموکرات با کسب فقط ۸.۶ درصد از آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت.

الیزابت وارن سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست آمریکا و تام استایر فعال میلیاردر آمریکایی به ترتیب ۴.۸ و ۱.۳ درصد حمایت رای دهندگان در ایالت فلوریدا را کسب کردند.

هنوز تا برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها در ایالت فلوریدا یک ماه فرصت باقی مانده اما نظرسنجی جدید نشان می دهد هزینه های تبلیغاتی بلومبرگ در فلوریدا توانسته در بزرگترین و پرتنش ترین رقابت انتخابات سراسری به شهرت زودهنگام او در این ایالت منجر شود.

برخلاف دیگر رقابت های مقدماتی انتخاباتی در ایالت هایی همچون ایووا و نیوهمشایر که طبق انتظار رایدهندگان در نشست های مستقیم و رو در رو نامزدهای خود را ارزیابی می کنند، رسانه هایی که پول می گیرند نفوذ فوق العاده ای در فلوریدا دارند. این ایالت آمریکایی بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

مایکل بلومبرگ از زمان آغاز کارزارهای انتخاباتی خود در کمتر از سه ماه قبل، میلیون ها دلار صرف تبلیغات در ایالت فلوریدا کرده است. بیشتر رقبای او حتی تبلیغات در این ایالت را شروع نکرده اند و بیشتر ترجیح داده اند هزینه های تبلیغاتی را صرف رقابت های زودهنگام تر کنند.

نظرسنجی اخیر همچنین نشان می دهد بلومبرگ مورد حمایت ۳۵.۴ درصد از رای دهندگان لاتین تبار است و نسبت به ماه گذشته این حمایت ۱۵ نقطه افزایش یافته است. همزمان حمایت از بایدن نزد رای دهندگان لاتین تبار در بهمن ماه (فوریه) به ۱۹.۷ درصد کاهش یافت. بایدن ماه گذشته توانسته بود با کسب حمایت ۳۶.۴ درصد از رای دهندگان لاتین تبار در فلوریدا در بین سایر نامزدهای دموکرات پیشتاز باشد.

سندرز که کارزارهای انتخاباتی حمایت از او را نزد رای دهندگان لاتین تبار کاهش داده است، با فاصله زیاد نزد لاتین تبارهای فلوریدا در رتبه سوم قرار دارد و توانسته فقط حمایت ۱۲.۷ رای دهندگان واجد شرایط این ایالت را کسب کند.

نشانه هایی وجود دارد که بلومبرگ تلاش برای پیشی گرفتن از بایدن در جلب حمایت رای دهندگان سیاه پوست این ایالت را نیز آغاز کرده است. نظرسنجی دی ماه (ژانویه) موسسه سن پیترزبورگ نشان می دهد که بایدن مورد حمایت ۵۷ درصد و بلومبرگ مورد حمایت ۱۲.۴ درصد از رای دهندگان سیاه پوست فلوریدا است.

اما بیشتر نظرسنجی های جدید نشان می دهد که حمایت از بایدن نزد این گروه از رای دهندگان نیز به ۴۱.۵ درصد کاهش و حمایت از بلومبرگ به ۲۲.۷ درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی از بین سه ۳ هزار و ۴۷ نفر از رای دهندگان احتمالی رقابت های مقدماتی حزب دموکرات در ایالت فلوریدا انجام شده است. نظرسنجی در دو روز ۲۳ و ۲۴ بهمن ( ۱۲ تا ۱۳ فوریه) با ضریب خطای مثبت و منفی ۱.۸ درصد انجام شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است که قرار است ۱۳ آبان ۹۹ مصادف با سوم نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان