arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

فعالیت متروی کیانشهر از امروز

مدیرعامل مترو تهران خبر داد: ایستگاه متروی کیانشهر در خط 6 متروی تهران از صبح امروز دوشنبه 28 بهمن به صورت غیر رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید و هم اکنون آماده خدمت رسانی به شهروندان می باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل مترو تهران خبر داد: ایستگاه متروی کیانشهر در خط 6 متروی تهران از صبح امروز دوشنبه 28 بهمن به صورت غیر رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید و هم اکنون آماده خدمت رسانی به شهروندان می باشد.

 علی امام با بیان اینکه ایستگاه کیانشهر در خط ۶ متروی تهران از صبح امروز دوشنبه 28 بهمن به صورت غیر رسمی به بهره برداری رسید، گفت: این ایستگاه در منطقه 15 شهرداری تهران در محله کیان شهر، نبش خیابان های صالحی و عزیزخانی و ایستگاه میانی دو ایستگاه دولت آباد و بعثت است.

وی افزود: ایستگاه متروی کیان شهر که پنجمین ایستگاه از خط ۶ مترو است و با رعایت تمام استانداردهای لازم در حوزه ساخت و تجهیزات همانند سیستم های تهویه تونلی و ایستگاهی ساخت داخل ، شفت های میان تونلی، سیستم سیگنالینگ، سیستم اعلام و اطفای حریق، دو سیستم پایدارسازی برق ال پی اس (LPS) و نیز پست یکسوکننده برق قطارها آر آی سی (RIC) ساخته شده است و زیربنای این ایستگاه بیش از ۱۰ هزار مترمربع و طول سکوی آن 140 متر مربع می باشد. همچنین شش دستگاه پله برقی در آن نصب و راه اندازی شده است. آسانسور های این ایستگاه در حال نصب می باشد و نهایتاً تا ۳ ماه دیگر به منظور تردد افراد کم توان راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که ایستگاه متروی کیانشهر با هزینه کرد 1500 میلیارد ریال ساخته شده است، تاکید کرد: شرکت متروی تهران در شرایط حال حاضر اقتصادی و نیز تحریم ها تمام تلاش خود را انجام می دهد تا ایستگاه های مترو با رعایت تمام استانداردهای لازم و نیز سهولت استفاده برای افراد کم توان به بهره برداری برسد. لذا بر اساس وعده همیشگی به شهروندان نهایتا تا 3 ماه پس از افتتاح ، آسانسورهای ایستگاه نیز راه اندازی می شود.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت مترو، خط ۶ متروی تهران یک خط درون شهری به طول ۳۲ کیلومتر است که قرار است در نهایت با توسعه بخش جنوبی آن به ۳۸ کیلومتر گسترش یابد و در حال حاضر ایستگاه های دولت آباد، بعثت، میدان شهدا و ایستگاه امام حسین( ع)در این خط فعال می باشد و به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان