arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

چگونه برندهای سرشناس فناوری چین با ویروس کرونا سازگار شدند؟

تحلیلگران حوزه بازار فناوری پیشبینی می کنند که محموله های گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 50 درصد کاهش یابد. این کاهش فروش نتیجه ویروس کرونا است. ولی وضعیت برندهای چینی در این زمینه چگونه است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحلیلگران حوزه بازار فناوری پیشبینی می کنند که محموله های گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 50 درصد کاهش یابد. این کاهش فروش نتیجه ویروس کرونا است. ولی وضعیت برندهای چینی در این زمینه چگونه است؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارخانه های چینی که با پیمانکاران فرعی مانن فاکسکان کار می کنند، قطعات 70 درصد از کل تلفن های هوشمند فروخته شده در سطح جهان را تولید می کنند. اما در شرایط کنونی وضعیت کاملا تغییر کرده است.

فروش آنلاین به سرعت یکی از گزینه های جایگزین برای معرفی دستگاه های جدید در زمانی تبدیل شده که بحران ویروس کرونا در حال رشد است. سازنده تلفن های هوشمند چینی؛ شیائومی اولین برندی شد که در این هفته میزبان یک محصول پرچمدار در رونمایی آنلاین است.

چگونه برندهای سرشناس فناوری چین با ویروس کرونا سازگار شدند؟

بنیانگذار شیائومی ، لی ژوئن ، اصالتاً اهل استان هوبی است و جالب است بدانید در دانشگاهی در ووهان (مرکز شیوع کرونا) تحصیل کرده است. وی اخیرا در یک سخنرانی آنلاین گفته است: "ووهان شهر قهرمانان است. مردم ووهان شجاع ، با اعتماد به نفس و خوش بین هستند. ما تسلیم نمی شویم."

پخش مستقیم و آنلاین محصولات جدید به سرعت یکی از گزینه های جایگزین مراسم حضوری، برای معرفی دستگاههای جدید به بازار تبدیل شده است. این موضوع عجیبی نیست چرا که اکثر فروشگاه های خرده فروشی حضوری نیز بسته شده اند و عملا ارتباط با مشتریان به حداقل رسیده است.

وو یوین ، تحلیلگر ارشد استراتژی آنالیتیکس ، در گزارشی نوشت: "شیوع ویروس کرونا احتمالاً باعث اختلال در زنجیره تأمین و چرخه ورود محصولات جدید در نیمه اول سال جاری خواهد شد. رشد آنلاین فروش محصولات یک رشد کوتاه مدت است و در نهایت فروش و حضور فیزیکی برای کاربران بسیار مهم است."

اما در حال حاضر با دسترسی محدود به مغازه های فیزیکی ، مصرف کنندگان چاره ای جز خرید تلفن های جدید خود به صورت آنلاین ندارند و شاید به همین علت است که نسبت فروش آنلاین در نیمه اول سال به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.جیا مو ، تحلیلگر آژانس تحقیقاتی Canalys گفت: "کانال های آفلاین [هنوز بسیار مهم هستند] و 70 درصد از کل فروش ها در چین را تشکیل می دهد.

لغو برگزاری کنگره جهانی موبایل نیز فشار زیادی به برندهای معتیر تولید کننده تلفن همراه جهان وارد کرد. برندهای چینی نیز روی این نمایشگاه حساب ویژه ای باز کرده بودند اما لغو این کنگره بخشی از معادلات را به هم زده است. براساس گزارش رسانه ای دولتی شین هوا ، اوپو به دنبال تکمیل کمبود محصولات خود به مراکز تولیدی در اندونزی ، هند ، الجزایر ، بنگلادش و سایر کشورها پناه برده اند.

 اغلب برندهای چینی برای تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی مثل ماسک خط تولید خود را در اختیار این نوع محصولات قرار داده اند. حتی تأمین کننده اصلی اپل؛ فاکسکان برخی از خطوط تولید خود را تغییر داده و تولید ماسک های جراحی را در نقشه خود قرار داده اند.

نظرات بینندگان