arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۹ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حواشی پنهان ترور "قاسم سلیمانی" از دید واشنگتن پست
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۲۰:۱۲

روزنامه واشنگتن پست نوشت: فشار روانی بی سابقه بر ملوانان آمریکایی حاضر در "خلیج فارس" در اوج التهابات میان ایران و آمریکا، از حاشیه‌های پنهان ترور "قاسم سلیمانی" بود.

انتقاد پمپئو از دیدار سناتورهای آمریکایی با ظریف: این دموکرات‌ها در حال کمک‌رسانی و همدستی با ایران هستند
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۹:۱۴

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه برخی سناتورهای آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده‌اند، گفت: این افراد در حال کمک‌رسانی و همدستی با ایران هستند.

زنگنه: وزارت نفت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۸:۲۶

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه همه بدانند که وزارت نفت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد، گفت: همه دارایی وزارت نفت ۱۴.۵ درصد درآمد صادراتی نفت است که تقریبا به عدد بسیار کمی رسیده است.

زنگنه: وزارت نفت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۸:۲۶

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه همه بدانند که وزارت نفت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد، گفت: همه دارایی وزارت نفت ۱۴.۵ درصد درآمد صادراتی نفت است که تقریبا به عدد بسیار کمی رسیده است.

همتی: برخی به اسم ته‌لنجی، انواع کالاها را وارد و تولید ملی را نابود می کنند؛ باید بررسی کرد ارز آن از کجا تامین می‌شود؟ / درمورد سامسونگ و ال‌جی، متوجه شدیم طرف کره‌ای کالاهایش را از طریق دبی به فروش می‌رساند؛ واسطه‌ها نیز از طریق لنج‌ها به داخل کشور می‌آوردند
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۷:۱۳

رییس کل بانک مرکزی گفت: برخی به اسم ته لنجی لنج‌ها را پر از کالای قاچاق می‌کنند و امروز هر کالایی را در بازار سفارش بدهید هفته بعد به شما تحویل می‌دهند یا اینکه اجناس کره‌ای از طریق دبی و همین لنج‌ها وارد کشور می‌شود که این موضوع از عهده بانک مرکزی خارج است.

چمران: متاسفانه به رغم همه تلاش‌ها در ارائه "لیست واحد" به نتیجه مثبتی نرسیدیم؛ چندان امیدی هم نیست / لیست دادن هنر نیست، هرکس نباید یک لیست بدهد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۷:۱۲

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به نبود قالیباف در همایش ائتلاف نیروهای انقلابی گفت: آقای قالیباف علیرغم اینکه بنا بود حضور داشته باشند تا شب و یا حتی صبح جلسه دارند. من امیدوارم که همه در کنار هم باشیم لیست دادن گویی شهرت است که لیست‌های قومی و گروهی مختلف می‌دهند. مگر در مقابل دنیای استکبار چه تعداد هستیم که بخواهیم متشتت باشیم؛ ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و با قدرت راه خودمان را ادامه می‌دهیم.

شورای نگهبان تایید صلاحیت تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت‌شده را تکذیب کرد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۰۶

شورای نگهبان طی اطلاعیه‌ای تصریح کرد: اخبار مربوط به تاییدصلاحیت تعدادی از نمایندگان ردصلاحیت‌شده مجلس شورای اسلامی، کذب است.

مطهری: پیامی مبنی بر تایید صلاحیت دریافت نکرده‌ام
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۰۶

علی مطهری نامزد رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: پیامی مبنی بر تایید صلاحیت دریافت نکرده‌ام.

اخطاریه هواشناسی درباره تشدید بارش‌ها در کشور
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۴

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش شدید برف و باران از چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) در نقاط مختلف کشور هشدار داد.

ادعای تل‌آویو: در حال تغییر به استراتژی تهاجمی علیه ایران هستیم
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۱

وزیر جنگ اسرائیل با ادعای اینکه ایران در حال ارزیابی مجدد در مسیر خود در سوریه است، گفت تل‌آویو نیز رویکرد خود را به استراتژی تهاجمی علیه تهران تغییر می‌دهد.

سخنگوی قوه قضائیه: صدور کیفرخواست متهمان به همکاری با زم؛ به زودی
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۴:۳۲

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص رسیدگی به پرونده کسانی که متهم به همکاری با روح الله زم هستند از جمله آقای داوری، به کجا رسیده است؟ گفت: این پرونده بخش‌های مختلف دارد. پرونده روح الله زم کیفرخواستش صادر شده است و جلسات دادگاه در حال برگزاری است. تحقیقات سایر بخش‌های پرونده ادامه دارد و کیفرخواستشان صادر نشده است و به لحاظ اینکه برخی از متهمان بازداشت‌اند و برخی آزادند، تاکید شده وضعیت بازداشتی‌ها تعیین تکلیف شود و به زودی در مورد افراد بازداشتی کیفرخواست دوم صادر می‌شود که درادامه پرونده زم رسیدگی می شود. پرونده ادامه دار است.

البناء: سعودی تمایل به مذاکره با ایران داشت اما آمریکا مانع شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۴:۳۰

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع فرانسوی گزارش کرد، پس از ماجرای آرامکو عربستان سعودی برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کرد اما آمریکا با وعده‌هایی به ریاض اعلام کرد نیازی به مذاکره نیست.

فردوسی‌پور: سورپرایز شبکه ۳ من نیستم
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۳:۱۷

عادل فردوسی‌پور در خصوص حضورش در برنامه امشب گزارش ورزشی و گزارش دیدار اتلتیکو و لیورپول گفت: «اصلاً چنین چیزی نیست و من سورپرایز شبکه ۳ نیستم.»

سخنگوی قوه قضائیه: رئیس قوه از هیچ فرد، لیست یا جریانی حمایت نمی‌کند
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۹

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود درباره حمایت رییس قوه قضائیه در انتخابات از یک لیست گفت: این شایعه را ما هم ملاحظه کردیم و با صراحت اعلام می‌کنم ایشان از هیچ فرد، لیست یا جریانی در روند انتخابات حمایت نمی‌کند. البته همه جریانات سیاسی در این مدت ملاقات‌هایی با ایشان داشتند و ایشان در برابر همه تقاضاها اعلام کردند که در امر انتخابات به لحاظ جایگاه قوه قضاییه مداخله نخواهند کرد.

مخالفت عارف با لیست ندادن اصلاح طلبان
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۱:۵۴

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ما قصد داشتیم که لیستی را برای انتخابات بدهیم اما روند تایید صلاحیت‌ها مسائل دیگری را رقم زد. وی تاکید کرد: راهبرد ما در دهه ۹۰ اجماع‌سازی است که در همین راستا بنا شد در تهران لیست ندهیم، اما احزاب به دلیل حق و حقوق شخصی لیست بدهند چه بسا اگر یک لیست از سوی جبهه اصلاحات داده می‌شد زبیاتر بود. حرف آخر را مردم می‌زنند ما به نظر آنان احترام می‌گذاریم، حضور جدی برای ما یک پیروزی است.

میرسلیم: قالیباف سرلیست نیست؛ پوسترها را طرفدارانش می‌زنند
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۱:۵۲

مصطفی میرسلیم که خود در کنار قالیباف از مدعیان سرلیستی مهمترین لیست اصولگرایان محسوب می شد، با تاکید بر اینکه قالیباف سر لیست جریان اصولگرایی نیست‌، گفت: علاقه‌مندان به‌آقای قالیباف لیست‌هایی با سرلیستی ایشان را تهیه کرده‌اند و این لیست‌ها ارتباطی با لیست شورای ائتلاف ندارد؛ چراکه شورای ائتلاف تاکنون سرلیستی معرفی نکرده است. او گفت: در فهرست ما شخصیت‌هایی وجود دارد مثل آقای تقوی که به اعتبار آنها ممکن است مردم به لیست رای بدهند یا خیلی‌ها آقای قالیباف را می‌شناسند و به اعتبار ایشان بخواهند رای بدهند، اما کسی به عنوان سر فهرست مشخص نشده است که معرفی شود؛ ممکن است کسی علاقه داشته و لیستی را به این شکل منتشر کرده باشد.

همتی: بعید است که ایران وارد لیست سیاه FATF شود / مانند سه دفعه گذشته، دلار به زیر ۱۴ هزار تومان باز می گردد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۴

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز به دلیل این است که برخی به بهانه برگزاری جلسه FATF تلاش می‌کنند در بازار ارز التهاب ایجاد کنند این در حالی است که بارها اعلام کرده‌ایم این موضوع تاثیری بر این بازار نخواهد داشت. او درباره جلسه FATF که فردا برگزار می شود، گفت: یک احتمال وجود دارد که وارد لیست سیاه شود اما احتمال قوی تر این است که در این لیست قرار نگیرد. او ادامه داد: برخی می‌گویند که سطح مقاومت ۱۴ هزار تومان نرخ ارز شکسته شده است اما باید به یاد داشت که در یک سال گذشته حدود سه بار این سطح شکسته شده اما بانک مرکزی توانست بازار را کنترل کرده و قیمت‌ها متعادل شود و باز هم این اتفاق می افتد. همتی درباره ادعای برخی برای رسیدن افزایش نرخ ارز به مرز ۲۰ هزار تومان نیز گفت: آنها می‌تواند همچین آرزویی را داشته باشند آرزو بر جوانان عیب نیست

دلار از ۱۴ هزار تومان عبور کرد
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۲

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸ نسبت به روز دوشنبه ۲۵۰ تومان دیگر هم افزایش یافت و ۱۴۲۰۰ تومان شد تا بالاترین قیمت دلار در بهمن ماه جاری ثبت شود. کمترین قیمت دلار در بهمن ماه ۱۲۹۵۰ تومان بود. صرافی‌های بانکی امروز دلار را با قیمت ۱۴۱۰۰ تومان از مردم می‌خرند. رئیس کل بانک مرکزی گفته است: نوسانات اخیر نرخ ارز به دلیل این است که برخی به بهانه برگزاری جلسه FATF تلاش می‌کنند در بازار ارز التهاب ایجاد کنند این در حالی است که بارها اعلام کرده‌ایم این موضوع تاثیری بر این بازار نخواهد داشت.

شمار قربانیان کرونا در چین به ۱۸۰۰ تن رسید
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۲۶

دولت چین اعلام کرد که روز دوشنبه ۹۳ نفر دیگر در استان هوبئی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب شمار قربانیان ویروس جدید به یکهزار و ۸۰۰ نفر تن رسید. مقام‌های بهداشتی چین همچنین گزارش دادند که روز دوشنبه حدود یکهزار و ۸۰۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری ویروسی در استان هوبئی ثبت شده است، در این روز یکهزار و ۲۲۳ تن نیز بهبود یافته‌اند.

واژگونی اتوبوس مسافری در مسیر زنجان
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۲۴

یک اتوبوس مسافربری با ۴۵ مسافر از مبداء تهران به مقصد اردبیل درحال حرکت بود که حوالی ساعت ۶ صبح امروز / ۲۹ بهمن ماه/ واژگون شد. به گفته اورژانس، قریب ۴۰ نفر که مصدومیت جدی نداشتند به صورت سرپایی درمان شدند اما ۲ نفر از مسافران پس از اقدامات اولیه درمانی به منظور ادامه مداوا و درمان با استفاده از آمبولانس های اورژانس زنجان به مرکز درمانی این استان انتقال یافتند.

سانسور کتاب بولتون؟
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۲۳

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از تلاش کاخ سفید برای سانسور کردن کتاب خود در مورد مجادلات اوکراین خبر داد. جان بولتون در اولین حضور مطبوعاتی خود در دانشگاه دوک پس از آنکه مجلس سنا هنگام استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا حاضر به استماع شهادت وی نشد، بخش‌هایی از خاطرات خود در مورد مجادلات اوکراین را به آب شدن یک بستنی گردویی شبیه دانست. بولتون افزود، با توجه به محوریت دادگاه و استیضاح ترامپ در مورد ماجرای اوکراین، بخش‌هایی از کتاب در مورد این مسائل است و این تلاش برای نوشتن تاریخ است. من بهترین کار را (در این زمینه) کردم و شما خواهیم دید که سانسور چه می‌کند. مشاور سابق امنیت ملی آمریکا همچنین ابراز نگرانی کرد که اگر قسمت‌های مهم کتاب به صورت طبقه‌بندی شده در می‌آمد، کاخ سفید بدون شک مانع انتشار آن می‌شد و نشر آن در ماه آینده به تعویق می‌افتاد. یک مقام رسمی در شورای امنیت ملی کاخ سفید ماه گذشته در نامه‌ای به وکیل بولتون، گفت که کتاب وی شامل مقادیر قابل توجهی از اطلاعات طبقه‌بندی شده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۲۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان