arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اصولگرایان بالاخره ائتلاف کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

«لیست واحد» اصولگرایان به نتیجه رسید

نمایندگان شورای ائتلاف و جبهه پایداری توافق کردند که در انتخابات مجلس با لیست مشترک شرکت کنند. سران لیست قرار است امروز نشست خبری برگزار کنند.

سخنگوی قوه قضائیه: رئیس قوه از هیچ فرد، لیست یا جریانی حمایت نمی‌کند

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود درباره حمایت رییس قوه قضائیه در انتخابات از یک لیست گفت: این شایعه را ما هم ملاحظه کردیم و با صراحت اعلام می‌کنم ایشان از هیچ فرد، لیست یا جریانی در روند انتخابات حمایت نمی‌کند. البته همه جریانات سیاسی در این مدت ملاقات‌هایی با ایشان داشتند و ایشان در برابر همه تقاضاها اعلام کردند که در امر انتخابات به لحاظ جایگاه قوه قضاییه مداخله نخواهند کرد.

ناراحتی عارف از لیست ندادن اصلاح طلبان

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ما قصد داشتیم که لیستی را برای انتخابات بدهیم اما روند تایید صلاحیت‌ها مسائل دیگری را رقم زد. وی تاکید کرد: راهبرد ما در دهه ۹۰ اجماع‌سازی است که در همین راستا بنا شد در تهران لیست ندهیم، اما احزاب به دلیل حق و حقوق شخصی لیست بدهند چه بسا اگر یک لیست از سوی جبهه اصلاحات داده می‌شد زبیاتر بود. حرف آخر را مردم می‌زنند ما به نظر آنان احترام می‌گذاریم، حضور جدی برای ما یک پیروزی است.

میرسلیم: قالیباف سرلیست نیست؛ پوسترها را طرفدارانش می‌زنند

مصطفی میرسلیم که خود در کنار قالیباف از مدعیان سرلیستی مهمترین لیست اصولگرایان محسوب می شد، با تاکید بر اینکه قالیباف سر لیست جریان اصولگرایی نیست‌، گفت: علاقه‌مندان به‌آقای قالیباف لیست‌هایی با سرلیستی ایشان را تهیه کرده‌اند و این لیست‌ها ارتباطی با لیست شورای ائتلاف ندارد؛ چراکه شورای ائتلاف تاکنون سرلیستی معرفی نکرده است. او گفت: در فهرست ما شخصیت‌هایی وجود دارد مثل آقای تقوی که به اعتبار آنها ممکن است مردم به لیست رای بدهند یا خیلی‌ها آقای قالیباف را می‌شناسند و به اعتبار ایشان بخواهند رای بدهند، اما کسی به عنوان سر فهرست مشخص نشده است که معرفی شود؛ ممکن است کسی علاقه داشته و لیستی را به این شکل منتشر کرده باشد.

همتی: بعید است که ایران وارد لیست سیاه FATF شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز به دلیل این است که برخی به بهانه برگزاری جلسه FATF تلاش می‌کنند در بازار ارز التهاب ایجاد کنند این در حالی است که بارها اعلام کرده‌ایم این موضوع تاثیری بر این بازار نخواهد داشت. او درباره جلسه FATF که فردا برگزار می شود، گفت: یک احتمال وجود دارد که وارد لیست سیاه شود اما احتمال قوی تر این است که در این لیست قرار نگیرد. او ادامه داد: برخی می‌گویند که سطح مقاومت ۱۴ هزار تومان نرخ ارز شکسته شده است اما باید به یاد داشت که در یک سال گذشته حدود سه بار این سطح شکسته شده اما بانک مرکزی توانست بازار را کنترل کرده و قیمت‌ها متعادل شود و باز هم این اتفاق می افتد. همتی درباره ادعای برخی برای رسیدن افزایش نرخ ارز به مرز ۲۰ هزار تومان نیز گفت: آنها می‌تواند همچین آرزویی را داشته باشند آرزو بر جوانان عیب نیست

 

نظرات بینندگان