arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

رام‌الله درباره ادامه هماهنگی امنیتی با تل‌آویو، اطمینان خاطر داد

علی‌رغم مخالفت تشکیلات خودگردان با طرح موسوم به «معامله قرن» و تهدید این نهاد به پایان هماهنگی امنیتی با اسرائیل، رام‌الله اعلام کرده هماهنگی مذکور ادامه پیدا خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه اسرائیلی «معاریو» در گزارشی نوشت، تشکیلات خودگردان به اسرائیلی‌ها اطمینان خاطر داده که هماهنگی امنیتی میان طرفین ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان به هیأتی از روزنامه‌نگاران سیاسی اسرائیلی که هفته جاری به رام‌الله دعوت شده بودند، گفته است، تشکیلات دنبال آشوب نیست و علیرغم تمام اتفاقات اخیر، بر ادامه هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی اصرار دارد.

در ادامه این گزارش حضور روزنامه‌نگاران سیاسی در رام‌الله اقدامی مهم توصیف شده و آمده است: باید این نکته را در نظر داشت که این دیدار سه هفته پس از اعلام معامله قرن صورت می‌گیرد و هر کسی به این دیدار به دیده جد نمی‌نگرد در اشتباه است.

روزنامه الاخبار در گزارشی درباره این دیدار نوشت، صهیونیست‌ها این بار با لباس و کلاه خاص شهرک‌نشینان صهیونیست و بدون محافظ به رام‌الله آمدند، عکس‌های یادگاری در منطقه «الطیره» گرفتند و با «محمود الهباش » مشاور دینی «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان ناهار خوردند.

محمود عباس طی سخنرانی در نشست اتحادیه عرب در قاهره مدعی شده بود که تشکیلات خودگردان فلسطین به واشنگتن و تل‌آویو اطلاع داده که دیگر هیچ رابطه‌ای از جمله هماهنگی‌های امنیتی بین آنها برقرار نخواهد بود.

در همین ارتباط یک مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود به پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» گفت تشکیلات خودگردان هنوز هماهنگی‌ها و روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی را قطع نکرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان